soms zie ik vreemde tekens in internetpagina's of staan er dingen onderstreept. Heeft mijn compu een virus?

Heb last gehad van een trojaans virus laatst.
Links op internet pagina\s zijn dan geen echte links maar gewone woorden die verwijzen naar advertentiepagina\s
Hoe los ik dat op

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Kijk onderin het beeld waar de link naar wijst als je de muis erover beweegt. Als je het niet vertrouwt niet klikken. Komt inderdaad door adware/malware als trojaanse paarden en andere ongein. Spamfilters werken wel, maar de malware-ontwikkelaars worden ook steeds listiger. Blijven opletten is de boodschap en niet zomaar overal op klikken.

Het blijft een soort kat- en muis-spelletje dat veel weg heeft van de Tom&Jerry-tekenfilmpjes die ik vroeger wel keek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet perse dat u een virus hebt maar waarschijnlijk heeft u iets gedownload waardoor ik heel onderstreepte dingen zag ect.
U kan ze gewoon verwijderen door naar startknop te gaan en dan rechtermuis knop en dan configuratiescherm (control panel) en dan naar programma's en dan programma's verwijderen en kijken wat je niet vertrouwd verwijder je