Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen softwaremakers in jouw computer kijken ?

Ik had een programma met een key geregistreerd. Tuurlijk ...dat mag niet, dat weet ik. Maar ondanks dat ik de optie updaten uitgezet had is er toch buiten mijn weten om via internet contact geweest. Het programma is "uit" gezet.
Het lijkt mij dat de softwaremaker daarvoor behoorlijk in je computer moet spitten en wie weet wat voor informatie er dan allemaal meelift. Mogen ze dat ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
572

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ze kijken niet in je computer. (dat gebeurt trouwens maar al te vaak wel, maar nu niet).
Je meld je aan met een illegale key. Jij maakt dus de keus om je daar aan te melden. Daar dwingt niemand je toe. Hun server meldt terug dat je key ongeldig is. En dan doet je software het niet meer. Er wordt verder niet in je computer gespit in dit geval.
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De software was offline geregistreerd en heeft een maand of 3 gewerkt. Ik gebruik dat programma heel weinig dus er moet contact geweest zijn. Maar goed.....dit is maar een voorbeeld. Ik wil gewoon graag weten of software makers hun software zo mogen maken dat het ongemerkt internetverkeer genereert.
Als je windows met een "crack"geactiveerd hebt hun zal deze bij de installatie van hun programma's zoals office altijd naar een geldige activeringsleutel zoeken.Ik heb dit zelf ook bij de hand gehad met een PC waarmee ik worddocumenten moet maken voor een bepaalde instelling.En er is helaas geen andere leverancier die zoiets in zijn pakket blijkt te hebben.Daar ik van het gehele pakket office maar een "schilletje"moet hebben van dat wat erin zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding