Mogen softwaremakers in jouw computer kijken ?

Ik had een programma met een key geregistreerd. Tuurlijk ...dat mag niet, dat weet ik. Maar ondanks dat ik de optie updaten uitgezet had is er toch buiten mijn weten om via internet contact geweest. Het programma is "uit" gezet.
Het lijkt mij dat de softwaremaker daarvoor behoorlijk in je computer moet spitten en wie weet wat voor informatie er dan allemaal meelift. Mogen ze dat ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Ze kijken niet in je computer. (dat gebeurt trouwens maar al te vaak wel, maar nu niet).
Je meld je aan met een illegale key. Jij maakt dus de keus om je daar aan te melden. Daar dwingt niemand je toe. Hun server meldt terug dat je key ongeldig is. En dan doet je software het niet meer. Er wordt verder niet in je computer gespit in dit geval.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De software was offline geregistreerd en heeft een maand of 3 gewerkt. Ik gebruik dat programma heel weinig dus er moet contact geweest zijn. Maar goed.....dit is maar een voorbeeld. Ik wil gewoon graag weten of software makers hun software zo mogen maken dat het ongemerkt internetverkeer genereert.
Als je windows met een "crack"geactiveerd hebt hun zal deze bij de installatie van hun programma's zoals office altijd naar een geldige activeringsleutel zoeken.Ik heb dit zelf ook bij de hand gehad met een PC waarmee ik worddocumenten moet maken voor een bepaalde instelling.En er is helaas geen andere leverancier die zoiets in zijn pakket blijkt te hebben.Daar ik van het gehele pakket office maar een "schilletje"moet hebben van dat wat erin zit.