Ik heb een probleem met mijn uitgaande mail. Iemand die een oplossing weet?

Als laatste heb ik vandaag MS Office 2007 Pro geïnstaleerd op mijn nieuwe pc. Alles netjes ingevult zoals het hoort. En nu zegt dat stomme KPN dat ik dit fout heb ingevult, omdat de smtp van mijn e-mail niet overeen komt met hun server. Ik heb het dus over mijn eigen domeinnaam...

Mijn hostingbedrijf zegt dat het probleem weldegelijk bij de KPN ligt. Iemand die een oplossing weet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je outgoing mailserver (SMTP) is diegene vanaf welke IP provider je verbinding maakt met internet. Voor KPN-direct adsl is het: smarthost.direct-adsl.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En is deze ook voor internetplusbellen van KPN?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens: http://www.kpn.com/web/show/id=72592 Toepassing Serveradres
POP-server (inkomende e-mail) pop.kpnmail.nl
SMTP-server (uitgaande e-mail) mail.kpnmail.nl Maar in zoektocht tot, kwam ik ook tegen dat die server hem/ haar uit de brand geholpen, dus als mail.kpn.nl niet werkt?! Tevens heb ik ondervonden dat met dit soort onverklaarbare "storingen" een dag of twee geduld hebben ook wel is te helpen;-(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Feit blijft alleen dat zo gauw er mail.kpn.nl, mail.kpnmail.nl, mail.kpn-direct.nl, of mail.planet.nl staat dat het probleem alleen maar gecompliseerder wordt... Bovendien heb ik het over mijn eigen domeinnaam en geeft de internetprovider KPN niet thuis door het probleem bij de hosting van de website/mail neer te leggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb begrepen dat je een nieuwe computer hebt, Kan je de instellingen van oude computer overnemen? Als ik met mail instellingen bezig ben wil ik webmail wel is opstarten voor controle, als je dit ook doet, sluit je dan webmail af, om outlook te proberen? Mocht webmail nog openstaan geeft dat ook probleempjes. *krijgt steeds meer vermoeden dat semi-automatische configuratie van oFfice de boosdoener is*. Acount deleten, en dan weer handmatig toevoegen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zit het dichtste in de buurt. Het is alleen nog wat complexer. Aangezien de KPN inmiddels na mijn hostingbedrijf en MS ook de schuld geeft aan mijn Compaq computer...

Andere antwoorden (2)

Het kan vaak zijn dat je naast je smtp server ook even in geavanceerde opties nog een keer je wachtwoord en login moet invullen. Want doet je webmail het wel? Zo ja, dan zit het toch echt in de instellingen van je Outlook. Zo niet, dan heb je een probleem dat buiten je eigen macht ligt.

Dit is ongeveer de melding overigens:

Om te voorkomen dat iedereen via uw mailserver mail kan versturen zit er een login en wachtwoord op de mailserver voor uitgaande email (SMTP).

Het is nodig dat u in uw emailclient (bijv outlook of thunderbird) instelt dat er authenticatie nodig is voor de SMTP server.

U gebruikt hiervoor hetzelfde wachtwoord en gebruikersnaam(volledig emailadres) als waarmee u uw mail ophaalt.

Als u geen authenticatie heeft ingesteld kunt u de foutmelding:

553 sorry, that domain isn t in my list of allowed rcpthosts krijgen. Alternatieve oplossing is de mailserver (SMTP) van uw internetprovider te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk krijg je een foutmelding de trant van "relaying denied", dan is de smarthost hierboven genoemd inderdaad de juiste. Zie voor uitleg de volgende site: http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bin/kpn_customer.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=5274

Zie voor extra uitleg over de DNS regels en mail hier: http://en.wikipedia.org/wiki/MX_record