Ik heb een probleem met mijn uitgaande mail. Iemand die een oplossing weet?

Als laatste heb ik vandaag MS Office 2007 Pro geïnstaleerd op mijn nieuwe pc. Alles netjes ingevult zoals het hoort. En nu zegt dat stomme KPN dat ik dit fout heb ingevult, omdat de smtp van mijn e-mail niet overeen komt met hun server. Ik heb het dus over mijn eigen domeinnaam...

Mijn hostingbedrijf zegt dat het probleem weldegelijk bij de KPN ligt. Iemand die een oplossing weet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je outgoing mailserver (SMTP) is diegene vanaf welke IP provider je verbinding maakt met internet. Voor KPN-direct adsl is het: smarthost.direct-adsl.nl

Het kan vaak zijn dat je naast je smtp server ook even in geavanceerde opties nog een keer je wachtwoord en login moet invullen. Want doet je webmail het wel? Zo ja, dan zit het toch echt in de instellingen van je Outlook. Zo niet, dan heb je een probleem dat buiten je eigen macht ligt. Dit is ongeveer de melding overigens: Om te voorkomen dat iedereen via uw mailserver mail kan versturen zit er een login en wachtwoord op de mailserver voor uitgaande email (SMTP). Het is nodig dat u in uw emailclient (bijv outlook of thunderbird) instelt dat er authenticatie nodig is voor de SMTP server. U gebruikt hiervoor hetzelfde wachtwoord en gebruikersnaam(volledig emailadres) als waarmee u uw mail ophaalt. Als u geen authenticatie heeft ingesteld kunt u de foutmelding: 553 sorry, that domain isn t in my list of allowed rcpthosts krijgen. Alternatieve oplossing is de mailserver (SMTP) van uw internetprovider te gebruiken.

Waarschijnlijk krijg je een foutmelding de trant van "relaying denied", dan is de smarthost hierboven genoemd inderdaad de juiste. Zie voor uitleg de volgende site: http://kpn-customer.custhelp.com/cgi-bin/kpn_customer.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=5274 Zie voor extra uitleg over de DNS regels en mail hier: http://en.wikipedia.org/wiki/MX_record

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100