Hoe verander ik de standaard lettergrootte bij voetnoten in Word?

Mijn standaard lettertype en -grootte staat op Arial 11. Wanneer ik voetnoten invoeg, worden deze ook ingevoegd met Arial 11. Dit wil ik graag veranderen naar lettergrootte 9, anders zijn de voetnoten net zo groot als de hoofdtekst. Kan dit? En zo ja, hoe?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
9.8K

Het beste antwoord

Ja hoor, dat kan.

Maak een voetnoot en zet de cursor in de tekst van die voetnoot. Klik nu bovenaan in het lint op "Start". In het lint zoek je nu het vierde blok, dat "Stijlen" heet.

Naast het woord "Stijlen", helemaal rechtsonder in het blok, zie je een klein pijltje. Klik daarop.

Nu verschijnt links van je document een balk met alle stijlen. De stijl "Voetnoottekst" is als het goed is geselecteerd.

Als je met je muis op die stijl "Voetnoottekst" gaat staan, verschijnt rechts daarvan een pijltje. Klik daarop en kies voor "Wijzigen...".

Er verschijnt een nieuw venster. Klik linksonder op de knop "Opmaak" en kies voor "Lettertype". Kies het gewenste lettertype, klik op OK, klik nogmaals op OK, en alle voetnoten zullen het zojuist gekozen lettertype hebben.

Toegevoegd na 9 minuten:

Kleine verfijning:

Het nieuwe opmaakprofiel is van toepassing op alle voetnoten waarvan je zelf nog niet het lettertype hebt aangepast, en op alle voetnoten die je vanaf nu maakt.
Plaatje bij antwoord
Cryofiel
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
De lettergrootte van dat cijfertje kun je op dezelfde manier veranderen. Maak een voetnoot en zet je cursor op het cijfertje. Of, als dat niet lukt: selecteer het cijfertje. In de lijst met stijlen die links van je document staat, wordt nu de stijl aangegeven die bij dat cijfertje hoort.

Andere antwoorden (1)

ER zin twee opties:
Of je verandert dat handmatig.
Of je moet een sjabloon aanpasse met de opties.
Frank