Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak ik een echte online shooter game?

ik wil graag en populaire online shooter game maken maar ik weet niet hoe en met welk progamma kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
809
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je in de richting van Call of Duty? Of eerder een flash game?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL, dat kost miljoenen om te maken en heb je een heel team van goede programmeurs en designers voor nodig. Dan kost je het je bijna twee jaar om het te maken. Dat gaat je niet lukken met een tutorial. Eerst leren programmeren, dan kan je pas verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om over de kosten van een beetje reclame nog maar te zwijgen :X Kosten om een game te maken gaat je 30 miljoen kosten. Activision en EA Games hebben ieder 70 miljoen uitgetrokken bij hun laatste games (CoD MW3 en Battlefield 3) http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Internet-Media/article/detail/3019510/2011/11/07/Battlefield-en-Modern-Warfare-de-strijd-der-oorlogsgames.dhtml

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is niet zo dat het onmogelijk is zonder game design te hebben gestudeerd maar het is we heel erg moeilijk.
Het maken van alle 3d objecten en animaties doe je met bijvoorbeeld 3d Studio Max, dit is nog redelijk te doen na het volgen van enkele tutorials.
Vervolgens moet je gaan programmeren, elke animatie linken aan een bepaalde aktie en daar vervolgens weer andere animaties aan linken (even simpel uitgelegd hoor), Hier zijn vast ook tutorials voor te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje

Andere antwoorden (1)

Het begint allemaal met een opleiding tot game desiger, vanuit daar ga je leren tot het ontwerpen van o.a een shooters game (programeer taal).

Het komt er dus opneer dat het onmogelijk is om een shooters game te ontwerpen zonder enige andere ervaring. Je zal dus een opleiding moeten volgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding