Ik wil een computer met 8gb ram en 1tb kopen, is dit genoeg voor het maken van muziek met fl studio?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Zeker wel.
Voor het maken van muziek heb je maar weinig geheugen en maar weinig herde schijf nodig.
Beelden vergen meer geheugen en harde schijf dan muzek. En films (reeksen beelden) natuurlijk nog meer. Maar op elke slome oude computer kun je al youtube filmpjes afspelen. Dat lukt me al op mijn computer met 3GHz en 500MB geheugen en
75GB harde schijf.
Voor muziek heb je dus aan veel minder genoeg.
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Het zal wel aan de manier van "muziek maken" liggen. Multilayer music sample bibliotheten welke allemaal in de geheugen geladen moeten worden zodat ze op moment dat een midi toets worden ingedrukt klaar staan. Kunnen ook aardig wat geheugen nodig hebben. ;)
Reddie
6 jaar geleden
@TurfGraver, dan nog heb je maar heel weinig nodig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Thnx
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou als je budget het toelaat wel een SSD nemen, hierdoor wordt je complete systeem stukken sneller.