hoe kan ik de één naar laatst genoemde waarde in een kolom vinden d.m.v een functie in excel?

Toegevoegd na 6 uur:
De functie moet zo zoeken dat er in een geselecteerd deel van de kolom wordt gezocht. Dus van bijvoorbeeld cel C5 t/m C20 moeten alleen de cellen C5, C6, C10 en C11 worden doorzocht. Vervolgens moet uit deze 4 geselecteerde cellen de één naar laatst genoemde waarde worden gekozen. In de afbeelding is een voorbeeld gegeven: In de cellen links naar de kopjes 'presentator' en 'gast 1/2/3' moeten nummers komen te staan. Naast de kopjes presentator mogen alleen de cijfers 1 en 5 komen te staan en naar de kopjes gast 1/2/3 mogen alleen de cijfers 2 en 4 komen te staan. De kopjes moeten een macro voor gaan stellen die, als deze worden aangeklikt het juist cijfer in de cel ernaast weergeven. Dus wanneer presentator in het rood wordt aangevinkt moet deze eerst altijd cijfer 1 weergeven en wanneer in rood, blauw, groen en paar nog een keer (of misschien wel uit alle kleuren één keer) nog een keer presentator wordt aangeklikt moet naast de aangeklikte macro nummer 5 worden weergegeven. Ofwel de cijfers moeten elkaar afwisselen, maar ook wanneer er bij blauw en groen niets wordt aangeklikt moet er in de paarse presentator wel weer nummer 5 staan omdat bij rood ook als presentator is aangeklikt en dus nummer 1 heeft.
Het is misschien een iets wat vaag verhaal maar ik hoop dat er een antwoord op is. Hopelijk helpt de bijgevoegde printscreen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1K

Het beste antwoord

Stel dat je gegevens in kolom A staan. De formule is dan:
=INDEX(A:A;AANTALARG(A:A)-1)

Toegevoegd na 2 minuten:
Werkt overigens alleen als alle cellen in het bereik gevuld zijn.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor het antwoord. Het werkt inderdaad.
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een 4 tal cellen te selecteren in een kolom van 20 cellen en daaruit het één naar laatst genoemde getal uit te zoeken?