Hoe kan het dat de foto's van een sony camera niet geaccepteerd word op een HP computer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

Concurrentie beding??

Normaal gesproken zou het geen problemen mogen opleveren. Wellicht dat je iets aan de instellingen moet aanpassen.

Heb je al een foto bewerkingsprogramma geprobeerd? Deze zijn over het algemeen "universeel" en zou het moeten werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel digitale camera's hebben een JPG instelling,en een 'raw' instelling. De 'raw' beelden moeten veelal omgezet worden naar een JPG voordat standaard fotokijk programma's ze kunnen gebruiken. Het kan zijn dat jou wsony camera ook in RAW stand foto's heeft genomen, en je nu probeert deze foto's in een gewone viewer (windows media player oid) probeert te kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me geen enkele reden voor de geest halen waarom een foto van een sony camera niet op een HP computer geaccepteerd wordt.

Ik kan me wel voorstellen dat er een fout zit in de kaart van de Sony, of dat er een fout zit in de verbinding tussen de camera en computer. Of dat de software niet goed is geinstalleerd, alhoewel Sony gewoon als een extra removable drive wordt gezien.

Controleer dus de kaart in de sony en de verbinding!
itsme
14 jaar geleden
Waarschijnlijk een bugje of onvolkomenheid in de software die je gebruikt. Of je gebruikt helemaal de verkeerde software.
Bij Sony gebruiken ze Sony Memory Stickjes. Stop die gewoon in een cardreader - sluit de cardreader aan op de PC - en voila! Er komt een schijfletter bij met een DCIM-mapje.
Bijv: K:\DCIM\101MSDCF (in mijn geval). Daar staan de foto's in. Die moet je op elke PC kunnen openen, of je moet wel een heel oud aftands model hebben. Maar dan kon je er ook geen cardreader op aansluiten.

Dus: i.p.v. met een kabeltje van 't toestel naar de PC: stop 't geheugenkaartje in een cardreader. Moet gewoon goed gaan, of er is iets kapot of je Windows-installatie heeft (extra) bugs opgelopen.