Er zit inderdaad standaard geen uninstall functie voor dit programma. Echter is het te verwijderen met CCleaner. Bij de bron vind je meer informatie over hoe het te verwijderen is:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.
Klik op de knop Start. Typ in het zoekvak Programma's en klik vervolgens in de resultatenlijst op Programma's en onderdelen.

2.
Klik op Windows Live Essentials en klik vervolgens op Verwijderen/wijzigen. Als om een beheerderswachtwoord of bevestiging wordt gevraagd, voert u het wachtwoord in of geeft u de bevestiging.

3.
Klik op Verwijderen en klik vervolgens op Doorgaan.

4.
Schakel de selectievakjes in naast de programma's die u wilt verwijderen en klik vervolgens op Verwijderen.

5.
Volg de instructies om de geselecteerde programma's van de computer te verwijderen.

Voor meer informatie bekijk de bron!