In een aflevering van southpark gaat het over de overeenkomst die je afsluit als je iets download,kan je dit veranderen?(zie toelichting)

Kyle gaat akkoord met de voorwaarden voor een update van itunes.Zou je als je bijvoorbeeld een programaatje maakt of een app en je zet in die overeenkomst:De gebruiker dient elke maand zoveel geld op een rekeningnummer te storten,om dit programma te gebruiken.

Is dit dan rechtsgeldig?

Niemand leest toch elke keer die hele overeenkomst?

Toegevoegd na 56 seconden:
Dit lijkt me de beste categorie,misschien past het beter in software?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Ja, de persoon die het accepteert zou het officieel moeten doen. Bedrijven zijn ook niet gek en weten dat als ze zoiets in hun terms of agreement zouden stoppen ze alvast mensen zouden kunnen gaan aanklagen.

Overigens zijn er instanties die deze overeenkomsten lezen en controleren.