Op oude HD staan powerpoint bestanden gemaakt in XP wil deze in Win 7 benutten moet ik dan Nieuw ms office kopen? Of is er een andere oplossing?

Toegevoegd na 16 minuten:
Was heel oude powerpoint versie ,bij openen met powerpoint viewer valt tekst weg kortom werkt het niet goed meer,bestaat powerpoint alleen in dure versies van ms office?

Toegevoegd na 23 minuten:
Heb deze powerpoints slideshows in Win 7 over gezet maar werken niet met de gratis powerpoint viewer,en ik wil ze graag kunnen bewerken ,maar waarmee?

Toegevoegd na 1 uur:
Heb open office geprobeert maar het automatisch afspelen van de slideshows werkt niet meer,elke zin of dia moet dan met een muisklik gebeuren.Of doe ik het fout?

Toegevoegd na 6 dagen:
Heeft iemand al eens het zelfde uit geprobeert?Ik krijg geen automatische slideshow voor elkaar of ik nu pps importeer of niet,dat maakt niet uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

De windows-versie heeft niets van doen met de powerpointversie. Als je nog steeds dezelfde versie van Microsoft Office gebruikt op je Win7 machine, dan moet je de documenten gewoon kunnen openen.

Hetzelfde geldt als je een nieuwere versie van Microsoft Office gebruikt. Die zijn backwards compatible, wat inhoudt dat je met de nieuwe versie altijd documenten uit de oudere versie kunt openen, omgekeerd is dat niet (altijd) het geval.

Toegevoegd na 1 uur:
"elke zin of dia moet dan met een muisklik gebeuren.Of doe ik het fout?"

Dan vermoed ik dat het een .ppt-bestand is.
Als je dat verandert in .pps, dan zal het wel automatisch afspelen zonder extra muisklikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ze evt. ook kunnen downloaden