Ligt aan het spel, over het algemeen zal dit wel kunnen ja.

Andersoms is waarschijnlijk lastiger, maar vaak nog gewoon mogelijk.
13 jaar geleden
Dat is heel goed mogelijk. Je kunt een XP spel in de XP compatibiliteitsmodus spelen (rechtsklikken op het programma) of - afhankelijk van de versie - een speciale XP modus downloaden waarbij je het spel in een virtuele XP omgeving kan installeren.

Toegevoegd na 23 seconden:
Zie bijgaande link over de XP modus.

Toegevoegd na 55 seconden:
(Windows 7 Professional, Ultimate en Enterprise).

Voor alle andere versies zie de link naar XP compatibiliteit.

Toegevoegd na 9 minuten:
De twee afbeeldingen geven ook het verschil aan tussen beide mogelijkheden. De compatibiliteitsmodus is een eigenschap die je toevoegt aan de link om het programma te starten (tabblad Compatibiliteit).

De Windows XP modus is een virtuele XP versie waarbij het programma ook echt onder XP draait. Het programma verschijnt in het start menu onder de Virtual PC map. Je merkt dan eigenlijk niet dat het onder XP draait.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is over het algemeen geen probleem, daarnaast is er altijd nog de optie om ofwel het programma zo te installeren dat het als windows xp versie wordt uitgevoerd, ofwel mogelijk om een virtual driver naast je windows 7 te laten draaien.
Door dit laatste is het mogelijk 2 besturingssystemen op 1 computer te gebruiken. Let wel!: Het vergt erg veel werkgeheugen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal kan het wel, achterop het hoesje staat iets over de compabiliteit. en anders heb je vaak nog patches die je kan downloaden om het spel compatible te maken.