Verwijderen Mozilla Firefox ?

Hoe kan ik Mozilla Firefox verwijderen; het lukt niet. Ik probeer via Configuratiescherm / software ... verwijderen.
Besturing = Windows XP.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
6.3K
bamibal
12 jaar geleden
Misschien is het handig om erbij te vertellen waarom het niet op de normale manier lukt. Foutmeldingen, etc.

Het beste antwoord

Als het verwijderen van een programma niet werkt, kun je het beste als volgt te werk gaan:

- Staat het programma nog wel bij (Configuratiescherm >) Software? Dan kun je het meestal wel verwijderen met Revo Uninstaller: http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

- Lukt dat niet, of staat het programma niet meer bij (Configuratiescherm >) Software? Installeer het (in dit geval Firefox) even opnieuw, start je pc opnieuw op en zet Revo weer aan het werk. Met dat programma kun je (bijna) alles vlekkeloos verwijderen.

Succes!
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukt. Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Ik zou het volgende eens proberen:
Ga naar 'mijn computer'; dubbelklik op je C-schijf; ga naar 'program files' en kijk of Firefox daar bij staat. Je kan het daar dan verwijderen.Misschien lukt het zo wel... Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op deze manier blijven registersleutels, tijdelijke bestanden etc nog bestaan. verwijderen op deze manier veroorzaakt nog meer registerfouten, en bestaande registerfouten zijn nu waarschijnlijk de rede dat het verwijderen niet werkt.
Probeer eerst Firefox nog eens te installeren. Dan staan alle toeters en bellen goed in XP. En dan verwijderen. Dan heb je een grotere kans dat alles weggaat. Waaraan zie je dat Firefox niet weggaat. Foutmeldingen op het scherm b.v.?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit betekent hoogstwaarschijnlijk dat er registerfouten in je windows zitten, waardoor het deïnstallatieprogramma niet goed meer werkt.

ik zou het register even scannen/schoon laten maken door een programma zoals Tweaknow Powerpack (dit programma is gratis, link staat bij bron)

kijk of dit werkt.

mocht het verwijderen nog niet werken, raad ik je aan om firefox opnieuw te installeren.. De installatie zet nieuwe registersleutels neer, en een deinstallatieprogramma, zodat je daarna nog eens het deïnstallatieprogramma kan proberen.

wat je ook doet, haal niet de map firefox zomaar weg uit program-files, op deze manier verwijder je maar een heel klein gedeelte van firefox, registersleutels, configuratiebestanden, tijdelijke bestanden etc.. blijven gewoon staan.