Hoe kan je kleuren aanpassen in Photoshop?

Ik heb een foto van een geel zonnebloemen of graanveld, en ik wil deze meer groentinten geven in fotoshop zonder de hele foto aan te passen. Hoe kan je met Photoshop een deel van een foto aanpassen van geel -> groen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (2)

Er zijn verschillende manieren, bijvoorbeeld door het gebruik van layer masks. Een andere manier is om "duplicate layer" te kiezen (rechtklikken op de Background layer in het layer menu). Nu zet je het oogje voor de background uit, en kun je de zonnebloemen "vrijmaken" door alles eromheen te selecteren en dan op delete te drukken. Dit kan in stappen, dus je kunt de tools zelf kiezen om te deleten (bv magic wand). Met de gum kan het ook.

Vervolgens zet je de background weer aan, en kun je de kleuren van de nieuwe laag (met alleen de zonnebloemen) los aanpassen.

Toegevoegd na 14 uur:
Op http://www.youtube.com/watch?v=zzbGkW5NL00 staat een tutorial voor layers in combinatie met kleuraanpassingen. En op youtube staan nog veel meer handige tutorials, erg leerzaam.
gvrox
12 jaar geleden
Gaat waarschijnlijk ook prima met het aanpassing gereedschap "selectieve kleur":

Afbeelding > aanpassingen > selectieve kleur

Kies hier "gele tinten" en schuif de cyaan schuifbalk naar rechts. Alle gele kleuren zullen nu groener worden. Experimenteer ook even met de "relatief" en "absoluut" . Dit is verreweg de makkelijkste methode, maar is wel afhankelijk van de foto of dit het juiste effect heeft.