Wat doet een NVIDIA Driver en heeft deze een positief/negatief effect op mijn computer?

Ik verwijderde een gedeelte van mijn software en kwam NVIDIA Drivers tegen. Kan iemand mij uitleggen wat dit programma doet? Er staat namelijk geen uitgever/grootte bij, dus ben ik benieuwd of het eventueel schadelijk is. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
7.5K

Antwoorden (3)

Ik zou hem maar lekker laten staan, is namelijk van je grafische kaart, weghalen levert een zwart beeld op, of je kunt niet meer gamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moest wel een beetje lachen om je vraag. ;)
Er zit een nVidia videokaart in je PC. De driver zorgt ervoor dat deze videokaart naar behoren functioneert. Absoluut niet schadelijk dus, integendeel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter om het zeker te weten, dan het niet te weten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker, je hebt helemaal gelijk!
Als je deze driver verwijderd zal je computer niet meer het geheugen van je video kaart gebruiken maar je interne ram geheugen.

Dit gaat dus tenkoste van je snelheid, daarbij krijg je ook schokkerig beeld.