Wat is een goed/handig bewerkingsprogramma waarbij je 4 verschillende filmpjes in elke hoek tegelijkertijd kan laten zien?

Ik speel gitaar, bas en drum en ben van plan om een paar covers te maken met in elke hoek een instrument (vaak 2 gitaren, vandaar 4 verschillende filmpjes). Opnemen is geen probleem, het gaat puur om het tegelijkertijd af kunnen spelen. En het vooraf opgenomen geluid wil ik dus gelijk afgespeeld kunnen hebben. Iemand een tip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik gebruik zelf cyberlink power director om video te bewerken.Vermoed dat er meerde video bewerkings programma,s zijn die dit kunnen.Uit jouw vraag maak ik op dat de 4 video,s op èèn video tegelijk moeten staan1).Daarvoor dien je allereerst een blanke afbeelding te creeren wit of zwart (je kunt later de kleur zelf bepalen met het emmertje vul gereedschap).2)Deze afbeelding importeren in je video bewerkings programma3).Dan deze op de tijdlijn van het video bewerkingsprogramma zetten en zover uittrekken als de video,s lang zijn.4)Dit converteren(wm9) en opslaan als (bijvoorbeeld; ik aan het muziek maken)5).Vooraf over de andere 4 video,s die gebruikt worden deze eerst converteren naar een gangbaar formaat (wm9).
5)Nu de video van de afbeelding importeren in je video bewerkings programma op de tijdlijn plaatsen.6) Een video van de 4 ook importeren in je video bewerkings programma deze op het de 2e videospoor tijdlijn plaatsen.Als je dit gedaan hebt zie je op je preview (voorverschijning) deze video word met 8 punten omgeven door de muis op een punt in de rechter hoek te houden en de muis ingedrukt te houden,kun je de video aanpassen aan jouw wensen een ander formaat geven (dacht 1/4 van de oppervlakte).Hernieuwd dit als nieuw video bestand opslaan (wm9) en naam geven.Dit doe je hierna nog 3 maal op deze manier.Hierna heb je jouw doel bereikt de 4 video,s op èèn video.10) De gemaakte video importeren in het video bewerkings programma nu de audio van de video verwijderen en opnieuw opslaan.11)de audio bestanden die je hebt mixen tot èèn audio bestand eventueel synchroniseren en opslaan als audio bestand(naam).12) Nu de gemaakte video zonder audio importeren in je video bewerkings software en op de tijdslijn plaatsen ditzelfde met het audio bestand doen.En u bent klaar met de bedoelde video zoals in uw vraag omschreven.
groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, hier heb ik heel veel aan! Handig dat er een uitleg bij zit, dat scheelt mij weer een hoop tijd.

Andere antwoorden (2)

Pinnacle Suite (mag je helaas niet vertellen waar je het kan downloaden...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt wel goed :P En bedoel je trouwens niet Pinnacle Studio?
Ik gebruik Sony Vegas, prachtig programma.