Waarom heeft Adobe Flash Player zoveel updates in een korte tijd?

Ik krijg wekelijks en soms vaker in een week een update te zien. Ik installeer ze wel altijd maar ze blijven met regelmaat terug komen met nieuwe updates.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1K

Het beste antwoord

Er zijn internetcriminelen die een manier hebben gevonden om via de flashplayer op jouw PC te komen; met de nieuwe installatie wordt dat geblokkeerd tot ze weer iets hebben gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heel veel websites maken gebruik van Flash. Daarmee worden animaties, webvideo's en webapplicaties (zoals spelletjes en zelfs hele websites) gemaakt. Op een pc moet Flash Player geïnstalleerd zijn om die bewegende beelden te bekijken. Dat programma staat dan ook op 98% van alle pc's.

Hackers en lieden die malware verspreiden willen zoveel mogelijk computergebruikers treffen. Daarom gaan altijd op zoek naar veelgebruikte programma's waar zwakke plekken inzitten. Op die manier kun je immers meer schade aanrichten dan bij software die slechts op een handvol pc's staat.

Er zijn maar weinig alternatieven voor het (veelgebruikte) Adobe Flash Player. En de alternatieven die er zijn, werken niet zo best. Daarom is Flash Player al jarenlang favoriet, niet alleen bij pc-gebruikers, maar dus ook bij hackers. Regelmatig worden er "zwakke plekken" in de software ontdekt die dan weer door Adobe worden gepatcht. Vandaar dat er heel vaak nieuwe versies van het programma verschijnen. En volgens veel hackers is (en blijft) Adobe zo lek als een mandje...
Pieter2011