Weet iemand een programma waar je echte games van kunt maken (GTA, Call of Duty) enz. zonder te hoeven programeren?

(Het liefst gratis)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Was dat maar zo makkelijk.
Spellen zoals GTA hebben geen programma zoals Gamemaker maar gebruiken echte keiharde codeklopper programma's. Beetje beginnersprogramma is Microsoft Visual Studio met XNA, dat maakt het programmeren voor Xbox en spellen op windows al stuk wat makkelijker.
Maar kennis van programmeren is nog steeds vereist.

En je wilt ook nog zonder kennis van programmeren, als dat zo was waarom zou een spel dan zoveel kosten waarom gaat niet iedereen gewoon een spel maken?
Waarom zal EA, Activision, Ubisoft en dergelijke uitgevers zoveel mensen in hand nemen om een spel te programmeren?

Nee helaas, bestond er maar zo'n programma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja dat de gamebeurs dan instort dat boeit mij niet zoveel. Zat potentie in de andere 6,5-7 miljard mensen op de aarde die de creativiteit hebben om nieuwe spellen te ontwikkelen. Zo zie ik nu eigenlijk nauwelijks meer innovatie in de gamewereld. De graphics, ideeën en ontwikkelingen zijn vrijwel nog steeds hetzelfde als 3-4 jaar geleden. Grote voorbeelden is de hele COD-franchise en Fifa, al heeft Fifa nu toch mooie ontwikkelingen doorgevoerd doordat PES nu wat zit te pushen. Maar nee ik hoop dat EA, Activision, Ubisoft en dergelijke uitgevers eens eindelijk doorhebben dat mensen geen melkkoeien zijn en ook graag iets nieuws willen hebben.