Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heeft paintshop ongeveer hetzelfde als photoshop qua layout, opties en bediening?

en dan bedoel ik hoofdzakelijk layer, het "hele vlak weg" gummetje en het layer paneel.

Toegevoegd na 1 minuut:
en de smudge tool.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
636

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Paint Shop Pro is goed te vergelijken met PhotoShop Elements, de consumentenversie van Adobe Photoshop. Paint Shop Pro is iets uitgebreider dan Adobe Photoshop Elements.

Het werkt al heel lang met pixel en vector layers (door elkaar). De tools die je noemt zitten er allemaal in.

Persoonlijk vind ik het een hele fijne tool.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
euh... ik kom waarschijnlijk erg dom over maar ik heb er 2 jaar over gedaan om de layers in photoshop uberhaubt te gebruiken. =) dus pixel en vector... ik heb geen idee...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paint shop pro is veel makkelijker dan Photoshop. Maar ik vergelijk het ook in mijn antwoord met de elements versie. Pixellayers gebruik je voor bitmapafbeeldingen, vectoren voor lijntekeningen. Voorheen was Photoshop een tekenprogramma dat met pixels werkte en Illustrator met vectoren. Paint shop Pro combineerde dat destijds handig.

Andere antwoorden (1)

Paint Shop Pro is uitermate geschikt (en gemakkelijker dan Photoshop) om beelden te bewerken in lage resolutie. Wanneer je hoge resolutie wil (voor drukwerk) dan is Photoshop nog steeds de norm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding