als je goed kan autorijden in een computerspel, kan je het dan ook goed in het echt?

of is dat zo erg anders?

ik doe het trouwens met een stuurtje (op de PC)

Toegevoegd na 5 minuten:
ik bedoel niet gewoon normaal auto rijden maar racen (bijv. rally of op een parccour)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Een goede chauffeur onderscheidt zich in mijn optiek door goed vooruit te kijken, rekening te houden met anderen, sociaal te zijn in het verkeer, en niet doordat hij of zij strakke stuurbewegingen kan maken. Autorijden is in het echt zoveel meer dan alleen strak door de bochten scheuren dat er hooguit een kleine relatie te vinden zal zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ah, je toevoeging verandert de zaken. Voor parcourrijden is hoe goed je bent in racen op de computer een iets betere indicator dan wanneer je dit vergelijkt met deelname aan het verkeer op de openbare weg. Toch is de correlatie niet zo sterk dat iemand die goed is in spelletjes automatisch ook goed kan racen. Bij racen in het echt komt veel meer kijken, zoals schakelen. Ook zul je minder hard door de bochten durven vliegen, omdat je weet dat ineens je leven ervan afhangt, in plaats van een virtuele auto. Al bij al: het is geen goede indicator, maar een kleine relatie zal er wel te vinden zijn. Iemand die voor geen meter virtueel kan racen, zal niet heel goed op het parcours zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Auto rijden kan bijna iedereen, maar aan het verkeer deelnemen is een vak apart. (Dat is ook de reden dat we moeten lessen.) +

Andere antwoorden (3)

Nee spellen meestal verre van realistisch. Je moet: schakelen, gas geven, sturen, richting aangeven, op het verkeer letten, op borden letten en nog veel meer andere dingen. De meeste van die dingen komen niet in spellen voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn weten gaat het in spellen vaak om zo snel mogelijk van a naar b te racen, of om als eerste de vlag te zien naar tig ronden over een circuit te racen en dat heeft niets met rijden op de openbare weg te maken.

Of je moet echt een rijsimulator spelen op de PC, dan zou je er een verwaarloosbaar voordeel bij kunnen hebben.

Uiteindelijk is er niks zo verraderlijk als rijden op de openbare weg op drukke kruispunten, of verkeerd ingeschatte snelheden of afstanden en ook al rij je nog zo goed (perfect kan haast niet) kun je alsnog in een fractie van een seconde door een andere weggebruiker in een ongemakkelijke positie gemanoeuvreerd worden, knappe simulator dan, die daar allemaal rekening mee houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee goed rijden kan je in het echt dan nog niet.

Het kan wel wat voordeel opleveren echter zal je ook dingen aanleren die weer afgeleerd moeten worden.

Daarbij is alles in 2d, in 3 of 4d is het toch net iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow een 4d-simulator, waar kan ik die krijgen? (Of 4d-realiteit?)