Originele auteur (en datum) van een Word-bestand dat als bijlage in Outlook verstuurd is?

Iemand heeft mij, als bijlage in Outlook, een Word-bestand gemaild. Ik zou heel graag weten wie de oorspronkelijke auteur van het bestand is en wanneer het gemaakt is. Weet iemand hoe ik het kan opzoeken?

Toegevoegd na 7 minuten:
Antwoord van Jelle:
Ga in word met het bestand open naar file -> properties (Bestand -> Eigenschappen). Hierin staat de auteur en onder statistieken ook de datum

Dit heb ik geprobeerd maar alvorens dit te kunnen moet ik het bestand opslaan en... ben ik zelf de auteur en krijg ik de datum van vandaag (of doe ik iets niet goed? :( )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
11.4K

Het beste antwoord

Ga in word met het bestand open naar file -> properties (Bestand -> Eigenschappen). Hierin staat de auteur en onder statistieken ook de datum
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Open het bestand in Word. Dat kan direct vanuit Outlook, het kan ook door het bestand eerst op een willekeurige plek op te slaan en het dan te openen.

In Word klik je op de grote bol linksboven, die bol met het Windows-logo bedoel ik.

Vervolgens kies je voor Voorbereiden, en dan voor Eigenschappen.

Nu zie je al veel eigenschappen van het document, waaronder de auteur.

Wil je meer eigenschappen zien, klik dan op het vlak met "Eigenschappen van het document"; je vindt dat direct boven de naam van de auteur. Kies dan voor Geavanceerde eigenschappen.

Er verschijnt een venster.

In het linker tabblad zie je wanneer het document voor het eerst is gemaakt.

In het tweede tabblad zie je (opnieuw) de auteur, en het bedrijf, en nog wat informatie.

In het derde tabblad zie je wanneer het document is gemaakt, wanneer het voor het laatst is gewijzigd, en wanneer jij het hebt geopend. De aanmaakdatum die je hier vindt is een andere dan de aanmaakdatum die je onder het eerste tabblad vindt; ik weet niet welke van de twee de "juiste" is, dus je zult zelf wat moeten experimenteren met een zelfgemaakt Word-documentje om daar achter te komen.
Cryofiel