Herstelpartitie bestaat niet?

Ik wilde voor m'n laptop een back-up maken. Toen ik eerst AI Recovery Burner opstartte, klikte ik al op start zonder dat er een cd-rom in zat, om te kijken hoeveel ik er nodig zou hebben. Vervolgens annuleer ik de back-up, er is een R schijf gemaakt, en ik stop er een cd-rom in. Maar nu zegt ie ineens dat de 'herstelpartitie' niet bestaat. Nu heb ik dus geen flauw idee wat dat betekend, en hoe ik dit kan oplossen. Iemand die me kan helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Kun je de laptop opstarten met de recovery keys ?
normaal is het zo dat je met de recovery op de laptop eenmalige een Recovery disk mag maken maar let wel
een recovery kan uit meerdere dvd,s bestaan de meeste recovery bestaan zelf uit 2 of meer dvds

Het recovery brand programma heeft blijkbaar gedacht dat de Recoveryset is gebrand en heeft daarna de mogelijkheid om recovery dvd,s te branden gestopt
je mag in principe ook maar 1 keer een recovery maken
vandaar dat het programma meestal ook maar eenmalig werkt
dus probeer op te starten met de recovery key

niet met de cd
En kijk daar of je nog de mogelijkheid hebt om daar de recovery dus de fabrieksinstellingen dvd set te branden

bedenk ook dat een backup wat anders is dan een recovery set

de melding kan ook beteken, dat je wel de mogeliijkheid krijgt vanaf de cd deze terug te zetten maar in de meeste gevallen moet je dan zowel het herstelpartitie als de werkende windows partitie helemaal moet vervangen.
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gekke is dat ie nog wel steeds zegt dat ik geen systeemherstel heb gedaan? Het liefst zou ik gewoon heel m'n laptop opnieuw willen installeren, maar dat gaat (volgens mij) niet. Ik heb een Asus, en daar zit geen Systeem herstel dvd meer bij, dus ik weet niet hoe het gaat. Bedankt voor je antwoord, ik zoek de rest morgen wel uit.

Andere antwoorden (1)

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb ook een asus gekocht en was van mening dat ik later nog de mogelijkheid had om een recovery cd van mijn besturingssysteem te maken. Maar helaas kan dat niet omdat herstelpartitie niet bestaat.

Heb je al een oplossing gevonden? of weet iemand een (andere) oplossing?