Hoe krijg ik andere keuzes bij "Plakken speciaal" in Excel?

Meestal als ik in Excel Plakken speciaal gebruik dan krijg ik dat scherm waarop je kan vinken wat je wil plakken (opmaak, waarde, kolombreedte enz). Als ik op het werk wil plakken als waarde krijg ik een heel ander scherm waar ik kan kiezen uit oa tekst, unicodetekst enz. (en in dit geval staat er ook nog niet eens de optie onopgemaakte tekst tussen)

Ik heb een excel bestandje waar ik elke dag wat uit een ander bestand in moet plakken, maar doordat ik bv niet alleen "waarde" kan kiezen veranderd elke keer ook de opmaak mee.

Hoe kan het dat dit soms een ander menu is en hoe krijg ik het menu met "plakken als waarde"?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.5K

Antwoorden (1)

Het bronbestandje van waaruit je de waarde kopieert is geen Excel, of een hele oude versie. Ook al heeft het bestandje de extensie 'xls' of xlsx', dan kan het nog met een programma als wordpad zijn aangemaakt.

Kopiëren vanuit een ander bestandsformaat dan Excel geeft de keuzes die jij noemt (dus plakken als 'rich text, unicode, text etc'), Daar is helaas ook niets aan te doen, behalve dan na het plakken een standaard format toe te wijzen. Maar dat laatste is nou juist een actie die je wilt overslaan, maar helaas.
paulus811