Ik heb geprobeerd een groot email-bericht te verzenden met foto's. Elke keer wil de computer het bericht proberen te verzenden, hoe haal ik dat weg?

Het bericht moet dus weggehaald worden, zodat computer het niet meer wil verzenden. Ook als ik outlook express afsluit krijg ik melding: ''Niet alle berichten zijn verzonden, wilt u dat nu doen'' Zelfs na uren wachten is het bericht nog niet verzonden. Het bericht bij postvak-ui verwijderen lukt ook niet, wat moet ik doen? Zie ook de afbeelding van wat er altijd komt te staan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (3)

je kunt in feite gewoon het verzenden en ontvangen even cancelen zodat je in de postvakken terct komt
als het goed is staat je te grootte bericht nog altijd in postvak uit.
daar kun je hem gewoon verwijderen en gooi hem daarna ook uit de verwijderde items
capthavoc
12 jaar geleden
Je zou hem toch gewoon in postvak uit moeten kunnen deleten. Er staat geen afbeelding bij dus ik kan niet zien wat je bedoelt. Je kunt ook nog proberen om het bericht op nieuw te openen, dan via 'opties' de bezorgtijd op een later tijdstip stellen en dan nogmaals proberen te verwijderen.

Kleine tip, voortaan gebruik maken van WeTransfer.com als je grote bestanden wilt verzenden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerste antwoord is de meest kansrijke oplossing op korte termijn: verwijder het bestand uit de verzend-wachtrij, dan kan je weer met jouw gewone e-mail-verkeer verder.
Voortaan zijn er voor grote bestanden enkele oplossingen:
a) verklein de bestanden, verdeel de bestanden over verscheidene mails, of comprimeer desnoods de bestanden met WinRAR of winZIP of een ander compressie-programma.
b) zet het grote te verzenden bestand - als het niet verkleind of verknipt kan worden - in Dropbox en stuur de ontvanger een korte mail met een code, een link, erin. De ontvanger kan dan dat bestand rechtstreeks binnenhalen door op die link te clicken. Je kunt - als het foto's betreft - ook voor Picasa kiezen, die heeft iets dergelijks als Dropbox.
Veder is er natuurlijk ook de oplossing om grote bestanden op een CDrom of DVDrom of een USBstick of op een SD-geheugenkaart te zetten en per post te verzenden: dat heet snail-mail omdat 't zo langzaam gaat, maar - als de post wat meewerkt werkt 't meestal wèl! Ik heb 't laatst moeten doen omdat één van de ontvangers van 199 foto's - de gastheer nog wel! - die Dropbox-mogelijkheid niet binnen kreeg en ik niet zo gauw een andere oplossing kon bedenken. Maar alle anderen hadden de foto's wèl makkelijk binnen gekregen.
Dropbox heeft nog meer voordelen en gebruikersgemak. Daarover moet je maar eens op hun site rustig lezen. O.a. kan je bestanden, die je op Dropbox zet, vanaf èlke plaats bekijken. Dus je zou bestanden die je ook van niet-thuis wilt bekijken, in Dropbox kunnen zetten en dan kan je er overal vandaan bij. Best wel handig - soms!