Ik starte mijn PC op en krijg inbeeld NTLDR ontbreekt

Kan ik dit eenvoudig verhelpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

http://www.tinyempire.com/shortnotes/files/ntldr_missing.htm

Toegevoegd na 1 minuut:
Een beter antwoord als dit kan je niet vinden:

http://support.microsoft.com/kb/318728/nl

Bron: Microsoft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat kan! Opnieuw installeren.
NTLDR is je Nt Loader. Versies na winme zijn gebaseerd op NT. Dit heeft te maken met een andere formattering van je schijf (NT format) In het NTLDR bestand staat systeeminformatie. Mijn ervaring is dat je opnieuw kunt installeren. Wel balen van de data op de pc. Hopelijk heb je een goede backup gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op pchelper.nl het volgende gevonden;

laten we even kijken of we het kunnen repareren. Pak je windows CDrom bij de hand, en stop deze in de Cdromspeler. Start nu je computer opnieuw op. Als het goed is zal hij nu vanaf de CDrom booten (zo niet; stel dan in je BIOS in dat bij de Boot Sequence, je cdromdrive op First Boot staat ). Laat hem even uitratelen en druk op R. Je zult nu in een DOS achtige omgeving komen; toets daar het volgende in, gevolgd door een ;

CHKDSK /r harde schijf word gecontroleerd op fouten (CHKDSK) en deze zullen worden gerepareerd (/r)

fixboot C: je bootsector zal worden hersteld

Verwijder nu de cdrom uit je cdromdrive en start je computer opnieuw op..

volgende tekst komt van dezelfde site, kan je ook proberen, ziet er allebei aardig hoopvol uit.

anders kun je het op deze manier proberen:

eerst opstarten met de windows xp cd
en dan recovery console kiezen.

typ net zo lang "cd .." (hierna enter) totdat er "C:\>" staat
tik hierna in: "x:" (en dan enter) waarbij x de driveletter van je cdrom drive is
dan tik je: "cd i386" (weer enter), er zou dan "x:\i386>" oid moeten staan
hierna tik je dit in: "copy ntldr c:" (enter)
en dan: "copy ntdetect.com c:" (enter)
reboot je computer nu.

Als je toch opnieuw gaat installeren kan je natuurlijk je harde schijf op een andere pc aansluiten (inbouwen of externe behuizing) om je backup te maken.

Als het niet lukt hoor ik het graag, is volgens mij nog wel meer te proberen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat je Windows helemaal opnieuw moet installeren.
Maar misschien is er nog hoop. Met een floppy (wie heeft er vandaag de dag nog een floppy?)
Lees de onderstaande website zorgvuldig:
AWM
14 jaar geleden
Ik denk dat je aan de bron hieronder het meest hebt.

Zelf heb ik deze foutmelding dikwijls weten op te lossen door de installatie van Windows te repareren.

Als je boot met de windows xp cd en je vervolgens in het partitioneerscherm komt. Kun je soms (niet altijd) op R duwen voor de installatie te repareren. Dan lijkt hij opnieuw te installeren, maar hij controlleert in feite de windows setup en stelt alles weer standaard in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dan zodra je weer op kan starten; Alles wat belangrijk is veilig stellen en alsnog opnieuw installeren ;)