Waarom is 'Publisher' van MS zo slecht bekend bij ondernemers?

Zelf ben ik al vanaf het begin van mijn ondernemeing een zeer tevreden gebruiker van Publisher. Er zijn maar weinig dingen die ik er niet mee zou kunnen doen. Maar als ik dan eens op verzoek bijvoorbeeld nog eens een factuur door stuur dan gebeurd het in 8 van de 10 keer dat ik een antwoord terug krijg dat ze het bestand niet kunnen openen. En dat terwijl de meeste klanten toch Office 2003/2007 hebben...

Is dit onbekendheid met het programma dat ze het gemakshalve Publisher maar niet instaleren?

Toegevoegd na 3 minuten:
Met Office 2003/2007 bedoel ik overigens de Professional versie en niet die voor 'thuis en student'...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dit reclame voor Publisher?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor... Vroeg het me alleen af, of dit zo zou kunnen zijn? Kreeg net weer een reactie van een klant die een pub. bestand niet kan openen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertel mij dan maar hoe je pub. in PDF om zet. Want dat is mij, noch een expert niet gelukt...

Het beste antwoord

Publisher is een DTP-programma voor de SOHO markt. Het is dus bedoeld voor het vormgeven van documenten. Een factuur lijkt me nu niet direct iets dat je in Publisher zou maken. Eerder in Excel (vanwege berekeningen) of eventueel in Word.

Ik neem aan dat facturen normaal gesproken vanuit de boekhoudapplicatie gemaakt worden en dat je afhankelijk van de applicatie dat als print of als bestand kunt doen, waarbij dat in de meeste gevallen toch als PDF zou zijn.

Het lijkt me sowieso niet verstandig dat je een factuur electronisch stuurt in een bestandsformaat waar de klant in zou kunnen wijzigen.

Publisher maakt zoals gezegd geen deel uit van Office voor Thuisgebruik en Studenten en van Office Basic. Ik weet niet of jouw klanten particulieren of bedrijven zijn, maar ik neem aan dat particulieren in de meeste gevalle over 1 van deze twee versies zullen beschikken.

Je kunt trouwens vanaf de Office site van Microsoft een add-on downloaden, waarna je documenten als PDF kunt opslaan (zie bron)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal de link eens bekijken, want dat is natuurlijk wel handig als ik de pub. bestanden kan omzetten naar PDF... Mijn klanten zijn voornamelijk bedrijven... En sinds ik met publisher werk heb ik nog geen cent aan briefpapier etc. hoeven uitgeven. En een kleine wijziging, ofzo pas ik even snel zelf aan en de factuur rolt de printer uit...

Andere antwoorden (1)

Als Bills Marktkraam dus roept "Koopt Publisher" dan zou ik dat moeten doen?

Dacht het niet.

Ten eerste moet ik zo'n soort programma echt *nodig* hebben voor ik het ga leren (dus niet voor de lol of voor Bills lol) en dan nog zoek ik graag uit of er niet iets beters is dan de veel te dure stamp-eenheidsworst van die al minstens een decinium niet meer innovatieve maar wel geldbeluste Bill.