Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit spel werkt?

Ik heb vandaag het spel, Age Of Empires: The Collectors Edition, binnen gekregen, maar het werkt niet. Ik stopte de cd in mijn laptop en er gebeurde helemaal niets. keer op keer, alleen hoor je de drive een beetje. hoe zou ik dit kunnen oplossen. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Illegale CD misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van bol.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd. Doen andere CD's het wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens kan je ook contact opnemen met Bol.com, zij zijn tenslotte de leverancier. Hun service is wel zo goed dat ze je helpen met je probleem...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andere cd's doen het blijkbaar ook niet meer. Ik vermoed dat ik de software van mijn dvd speler kapot is.
Kimath
12 jaar geleden
Welke Windows heb je? Werken andere cd's wel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb windows vista en andere cd/dvds doen het ook niet
Kimath
12 jaar geleden
Dan is je cd/dvd speler kapot. Ligt niet aan het spel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En enig idee hoe ik dat oplos?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een nieuwe er in laten bouwen denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iOS hebt: age of empires collectors werkt daar niet op
Maar wat voor een melding krijg je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oplossing heb ik gevonden. Op de lens blazen.
Kimath
12 jaar geleden
Ah, de lens was dus vies. Gelukkig werkt het weer :)

Antwoorden (2)

1) Ga naar "Start en type "uitvoeren"
2) Type "regedit" en klik op Ok
3) Ga nu naar:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

4) Bij het "bewerken" menu, klik op verwijderen en dan op Ok
5) Nu zul je "UpperFilters" en "LowerFilters" moeten zien. Klik op beide filters en verwijder ze
6) Bij het "bewerken" menu, klik op verwijderen en dan op Ok
7) Sluit regedit af en herstart je computer

Dit zal in principe het probleem moeten oplossen. Als dit niet heeft geholpen vrees ik dat je cd/dvd speler kapot is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan inderdaad de CD/DVD drive zijn die het niet goed doet, maar wat je ook eens kan proberen is het volgende (het betreft namelijk vrij oude spellen, ik ga er gemakshalve van uit dat je Windows Vista/7 hebt...)
1. CD in de CD/DVD-Drive
2. Open Deze Computer (Start > Deze Computer)
3. Rechtermuisknop op de CD/DVD-Drive
4. Klik op "Open"
5. Zoek naar Setup.exe
6. Rechtermuisknop op Setup.exe
7. Klik op "Eigenschappen" (of "Properties" als je een Engelse Windows hebt)
8. Kijk onder het tabblad "Compatibiliteit" bij de eerste optie, vink dat vakje aan en kies voor Windows XP Servicepack 3.

Daarna de Setup uitvoeren en dan zou het moeten werken.