Hoe kun je veilig litecoin oid minen?

Ik wil graag mijn computer laten minen naar litecoin (bitcoin,pearcoin,worldcoin oid) maar ik weet niet precies hoe het moet.
ik zag a wel veel tutorials maar is je computer dan nog veilig als je configureerts?

en kan iemand mij een NL/EN uitleg geven hoe ik precies mine?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Je kunt coins op verschillende manieren minen. Persoonlijk denk ik dat het wel erg laat is om dat te doen, maar dat is geen antwoord op je vraag.

Op onderstaande website staat heel veel uitgelegd over het minen van bitcoins. Ook worden er manieren beschreven om het te doen. Zowel als individu als met een groep. Er staan ook juiste verwijzingen naar software om te minen:

http://www.bitcoinspot.nl/kan-je-zelf-bitcoins-maken-mining.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste stefrid,

Leuk dat je gehoord hebt over het minen. Zoals je waarschijnlijk overal wel gehoord hebt is minen niets anders dan je computer complexe rekensommen op te laten lossen. Mensen zien daar serieuze buisness in. Maar hierbij vergeten ze toch nog wel wat over het hoofd.

Om te kunnen minen moet je een behoorlijke PC hebben. Je hebt tegenwoordig niets aan je i7 – 3770K van 350 euro (heb ik zelf ook hor niet vandaar). Want Minen kun je het beste via je GPU doen. En daar begint het pijn punt. Je moet een behoorlijk goede GPU hebben. En deze zitten niet in je standaard kastje van HP, Asus, Acer, Medion ETC. Deze zul je dus zelf in moeten bouwen (opzich is dit het probleem niet). MAAR, om zo snel mogelijk resultaat te kunnen zien moet je meerdere GPU’s hebben. Dus ook meerdere PCI –express aansluitingen (ook geen standaard, een moederboard die dit heb is ookal rond de 350 eurie). Een enkele high- end GPU is ook al rond de 300 euro. Dus die kosten kopen al snel op. Daarnaast weet ik niet wat voor PC je heb maar, deze werkt vast niet op lucht. Je stroomkosten zullen door het minen wel een stukje hoger liggen. Zal degene die de rekening betaald echt een lachertje vinden XD.

Minen is een proces waar je PC dagen, weken of maanden mee bezig kan zijn. Soms zonder dat je ook enig resultaat kunt zien. Laat staan dat het rendabel wordt en je er geld mee kunt verdienen.

Je kan beter het zelfde geld in een studie steken en daarna een echte baan vinden. Daarna kun je binnen een maand wel 4000 euro verdienen =D. Das veel beter en socialer.

En begrijp me niet verkeerd want bitcoins inkopen en later verkopen kan wel leuk uitpakken=D.

MVG,
Iemand net als jij te laat was met het minen en zijn geld nu in een Mechatronica opleiding stopt.
PS. Mocht je dit voor de lol willen doen omdat YOLO kijk dan naar de link:
http://www.bitcoinspot.nl/kan-je-zelf-bitcoins-maken-mining.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank voor je antwoord :D
haha was niet van plan om bitcoins te doen.
deze proces gaat 100% nooit goedkomen om mijn pc :P Weet je ook of mining van andere valuta (denk aan litecoin, worldcoin, pearcoin etc.) wat makkelijker gaat? Ik heb gehoord dat je voor deze valuta's minder sterke pc's nodig hebt. was zelf namelijk niet van plan om bitcoins te minen maar juist nog onbekendere valuta's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat sneller, maar het proces gaat daarmee niet makkelijker dan het minen van Bitcoins. Als we ook kijken naar welke Valuta het meest aantrekkelijk is zeg ik idd de litecoin. Maar het duurt nog wel een paar jaar (ongeveer 9 of 10 jaar ) voor dat de valuta de waarde bereikt van de bitcoin van nu. Natuurlijk is het zo dat je de litecoins kunt verkopen. En als je net als ik als bijbaan verkoper bent kun je die vaak met winst verkopen. Helemaal als je weet wat er voor de koper zo aantrekkelijk is aan de digitale valuta.
En hoe lullig dit ook mag klinken ik ga over dit laatste niet teveel vertellen want dan ga ik dingen verpesten. Grtz..