Wie snapt hoe Office 2010 HUP (Home Use Programm) werkt?

Een vriendin heeft deze licentie via haar werk aangeschaft maar haar laptop kan het systeemtechnisch niet aan. Ik heb de codes overgenomen van haar. Kan dit zomaar zonder problemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Het HUP is een goedkope, officiële licentie om Office te gebruiken. Het HUP staat alleen ter beschikking aan mensen die aan de volgende voorwaarden voldoen:

--  Je bent een privépersoon (dus geen bedrijf).
--  Je werkt bij een bedrijf dat Office gebruikt.
--  Dat bedrijf heeft een HUP-overeenkomst met Microsoft.

Jij voldoet niet aan de tweede voorwaarde. Je mag haar licentie dus niet gebruiken.

Toegevoegd na 2 minuten:

Het is zelfs zo dat als jouw vriendin weggaat bij het bedrijf, ze haar HUP-licentie moet inleveren. Niet dat iemand dat ooit controleert, maar zo is het officieel geregeld.

Ook als ze bij het bedrijf blijft werken maar het bedrijf verlengt de HUP-overeenkomst met Microsoft niet, moeten alle werknemers hun licentie inleveren.

(Met het inleveren van de licentie bedoel ik dat je verplicht bent Office te verwijderen van je computer.)
Cryofiel