Dat weet jij beter dan wij. Java wordt niet standaard geinstalleerd, maar meestal pas op je PC gezet als je het nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan kan je computer geen javascript meer lezen, dan kun je dus geen dingen meer doen als youtube filmpjes kijken, spelletjes spelen op gamesites e.d.

Ik zou het er niet vanaf halen als ik jou was. Overigens scheelt Java niet heel veel in ruimte als je het eraf haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JAVA heeft niets met JAVASCRIPT te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je computer geen javascript meer kan lezen, kunnen dingen die java nodig hebben niet meer afgespeeld worden...
gvrox
12 jaar geleden
Dit zegt wikipedia erover (en dat stemt overeen met wat ik altijd al heb geweten): The change of name from LiveScript to JavaScript roughly coincided with Netscape adding support for Java technology in its Netscape Navigator web browser. The final choice of name caused confusion, giving the impression that the language was a spin-off of the Java programming language, and the choice has been characterized by many as a marketing ploy by Netscape to give JavaScript the cachet of what was then the hot new web-programming language. Dus, javascript is alleen zo genoemd als marketing-truuk en heeft verder niks met java te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies javascript heeft niets met JAVA te maken.Ik heb geen JAVA geïnstalleerd en kan gewoon youtube kijken hoor :)
Java zou je er niet moeten afgooien. Het neemt wat opslag in beslag maar voor sommige dingen heb je java echt nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Java heb je oa nodig voor uitvoeren van zgn. Java-applets binnen je webbrowser. Als je Java verwijderd, zullen die (meestal interactieve) onderdelen op de webpagina niet meer werken. Dat kunnen spelletjes zijn, maar ook bijv. aandelenkoersen die realtime ge-update worden.

NB Ondanks naamovereenkomst: Java en JavaSCRIPT zijn 2 totaal verschillende zaken.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.java.com/nl/