Is er een programma waarmee ik kan zien hoeveel procent ik gebruik maak van de internetverbinding?

We hebben een verbinding van 22 Mbit/s. Ik kan genoeg software vinden waar je kan zien hoeveel Mbit/s ik op het moment gebruik, maar niet hoeveel procent dat van die 22 Mbit/s is. En dat zou ik dus wel graag willen.

Toegevoegd na 45 seconden:
- Zelf uitrekenen doe ik liever niet, want het het verspringt steeds van tussen de 0 Mbit/s tot 5 Mbit/s.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Geen echt antwoord, maar ik wil wel een poging doen om je verder te helpen.

Als je rechtsklikt op je taakbalk, kom je in taakbeheer terecht. Daar is ook een tab netwerkbeheer. En die geeft het in procenten weer, maar alleen niet uitgaande van je 22 MBit verbinding maar t.o.v. een 100 MBit verbinding. Maar mij lijkt dat zoiets niet uitmaakt, en je krijgt er ook een keurige grafiek van. Je bent dan dus van het "gespring" van 0 naar 5 Mbit af.

Je moet daar dus 22% halen, bij b.v. het downloaden van een film, vanaf een goede server. Bij 11% haal je 50% van je verbindingsmogelijkheden.

Maar het belangrijkste is, dat als je 22 Mbit hebt, en daarvoor betaalt, en je steeds maximaal 5 Mbit haalt, er iets goed mis is. Als ik jou was zou ik de boel eens testen op Mordax.nl of Speedtest.nl.

Komen daar soortgelijke getallen uit, dan kun je 2 dingen doen. Klagen bij je provider dat je een veel te lage snelheid hebt, en/of je abo downgraden. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt en heb maanden teveel betaald. Ik betaal nu 10 Euro per maand minder, omdat ik volgens mijn postcodecheck, maximaal 20 Mbit kan halen. (ik betaalde voor 30 Mbit).

Als je dit doet, levert het je of geld op, of een hogere snelheid. Succes!