Wat moet ik downloaden om een spel te spelen?

Ik heb net een spel gedownload. Als ik heb wil openen moet ik dat doen met winrar, maar dan zie ik allemaal losse bestandjes. Ik denk dat ik een ander programma moet downloaden, maar ik weet niet welke.

Toegevoegd na 19 minuten:
Achter de naam van het spel staat wdgt. Er staat nergens een bestand met .exe erachter

Toegevoegd na 22 minuten:
De virusscanner heeft het al nagekeken, als het goed is is het veilig.

Toegevoegd na 37 minuten:
Ik gebruik Microsoft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
5.2K
Kimath
12 jaar geleden
Welk spel en waar heb je het vandaan? Dan kan ik eens kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat oor een bestandjes zijn het in dat rar bestand. Kijk je alleen in het rar bestand of heb je het ook uitgepakt. Laat even wat weten zodat we je kunnen helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://download.famouswhy.com/coin_pusher/
Van deze site heb ik het gedownload.
Het spel heet coin pusher.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb hem even gedownload; het is een spel voor een Mac. Ik ben hier niet genoeg in thuis om je te kunnen helpen. I schat dat er hier ook wel Mac kenners rondlopen.
Suc6

Het beste antwoord

Graag wat meer info.

Het is dus een spel (de installatiebestanden ervan) dat gecomprimeerd werd. Is de extensie .rar of .zip, of nog een andere?

Heb je een windows of mac besturingssysteem?

Het klopt inderdaad dat als je iets 'uitpakt' je allemaal losse bestandjes hebt. Tussen deze losse bestanden zou ook een installatiebestand (normaal met .exe op het einde) moeten staan, als je hierop dubbelklikt zou de installatie moeten starten.

Groeten,
JJanom.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb de oplossing gevonden. Het spelletje dat je gedownload hebt is niet bestemd voor Microsoft Windows. Het heeft een .wdgt extensie wat wil zeggen dat het een widgit is bestem voor het 'dashboard' van een Apple Max OSX systeem.

Het is dus bestemd voor Mac gebruikers en niet voor Windows gebruikers. Bij mijn weten is het dan ook onmogelijk om een widgit te installeren op Windows.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien moet je JAVA downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek naar een bestandje met toepassing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is de naam van het hoofdbestand? een RAR kan met winrar geopend worden of andere programma's als 7-zip of Ultimate Zip. Pak van het spel, als het om losse bestanden gaat, de executable, het bestand met ".exe" erachter. Heb je het spel gedownload laat dan eerst de virusscanner er overheen gaan en is het bestand kleiner dan 20 mb, dan kun je het bestand ook nog laten scannen op www.virustotal.com. Hier gaan er 42 scanners over en weet je zeker dat het veilig is. Zodra je de executable hebt dubbelgeklikt, moet de rest van zelf gaan. lees verdere instructies van het spel zelf.

Mocht je een andere bestandsextentie hebben, laat het dan even weten.

Een ISO bijvoorbeeld open je met het programma Deamon Tools. Voor ik links ga neerzetten laat me maar weten om wat voor extentie het gaat en succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit spel gaat niet werken als je Windows hebt, er staat op de site duidelijk bij dat dit een spel is voor de Mac. Dat is een ander besturingssysteem.

Toegevoegd na 1 minuut:
Normaal gezien als je een zip of rar bestand hebt met allemaal bestanden, dan pak je alles uit in een map op je harde schijf (bijvoorbeeld C:/Games/leuk spel)
Daarna kun je naar die map toe gaan en op het exe bestand dubbelklikken om het spel te starten.
Uiteraard eerst virusscan doen :)
Kimath