Svchost.exe werkt niet meer. Wat te doen?

Als ik op mijn laptop zit, komt er een tekst in het beeld dat svchost.exe niet meer werkt. Als je het weg klikt, komt het er gewoon weer. En als ik niets doe, dan komt het er steeds vaker (hoe langer je wacht, hoe vaker het in beeld komt). Zie ook de afbeeldingen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

svchost is o.a. verantwoordelijk voor het aansturen van je randapparatuur. Ik heb er een stuk of twaalf lopen op de achtergrond. Een is verantwoordelijk voor mijn geluidskaart, de ander voor de printer etc. Misschien is het een idee om via configuratiescherm -> apparaatbeheer te kijken of er een component is dat moeilijk doet. (USB dingen er zoieso eens uittrekken om te kijken of dat helpt.) Als je een verdacht apparaatje hebt gevonden kun je proberen de drivers opnieuw te installeren. Toegevoegd na 1 minuut: als het mogelijk is eerst uitschakelen in apparaatbeheer, als het probleem zich nog steeds voordoet kun je hem daar ook weer inschakelen. (dat is voor je videokaart of je muis soms wel lastig natuurlijk, want dan zie je niks meer).

helemaal eens met het antwoord van mijn bovenbuurman. maarre dan ook meteen ff windows update aanklikken... het kan namelijk ook door een verouderd besturingsprogamma komen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100