Hoe kan ik de leesbaarheid in excel verbeteren?

Omdat ik met grote excel sheets werk wil ik graag een extra steuntje wat de leesbaarheid ten goede komt. In de sheet geeft excel standaard aan welke rij (1, 2, 3, 4, 5) en welke kolom (a, b, c, d, e) er gewerkt wordt. Het zou fijn zijn als de hele kolom en de hele rij gearceerd wordt ipv alleen het getal en de letter helemaal links en helemaal bovenaan. Werk ik dus in cel H8, de hele rij 8 en de hele kolom H. Weet iemand de oplossing?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

In de bijgevoegde bron staat een beschrijving hoe je kolommen en rijen kunt markeren van een geselecteerde cel.

Er staat in de uitleg dat je iets moet invoegen in VisualBasic. Omdat dit veel mensen niet weten omschrijf ik even hoe je hier komt :
1. Klik linksboven in Excel op de 'Office knop'
2. Klik op 'Opties' voor Excel
3. Vink 'Tabblad Ontwikkelaars op het lint weergeven' aan bij 'Populair'.
4. Klik vervolgens op 'OK'
5. Ga naar het tabblad 'Ontwikkelaars'
6. Klik op de knop 'Visual Basic'