Ingebakken ondertiteling vergroten Quicktime (Mac)

Dag iedereen,

Op mijn Macbook probeer ik een film te kijken alleen is de ondertiteling te klein om goed te lezen op afstand. Als de ondertiteling in een srt bestand zit kan je het via Quicktime groter maken maar die optie zie ik nu niet.

Heeft iemand enig idee hoe ik de ondertiteling groter krijg. Het betreft hier een MacBook.

Eventueel mogen andere programma's ook.

Toevoeging:

Met VLC werkt het niet, daar kan je het wel instellen maar dat werkt alleen als je een .srt bestand heb en die heb ik niet. De film heb ik gedownload met ondertiteling er al in.

En het andere programma is meer om het over te zetten naar Apple tv en ik kijk het via mijn Macbook op de tv.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

En als het dan nog niet lukt het ik nog wel een goed programma. Ik heb hier ook een aantal goede beoordelingen van MAC-gebruikers over gehoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit moet volgens mij via een programma. Zie de link, ongeveer hetzelfde probleem denk ik. Het zal dus niet via QT zelf gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kan ingebakken ondertitelingen niet vergroten, zover ik weet. Het wordt gewoon gezien als video stream het programma weet dus niet eens dat er ondertiteling bij zit. Mocht het om een mkv bestand gaan is dit weer wel mogelijk omdat binnen die container ondertiteling apart zit gecodeerd. Mocht het dus om een mkv bestand gaan kan je via VLC zoiezo wel de grote aanpassen bij een avi gaat dit niet werken. Het is daarom dus ook altijd aan te raden een film zonder ondertiteling te downloaden en deze er los bij te zoeken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank je wel. Ik vond het wel lekker makkelijk omdat nog niet voor de nieuwste films ondertitels zijn te vinden. Heb je ook geen manier om de ondertiteling makkelijk uit de film te trekken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet of het mogelijk is om ze eruit te trekken. Een scanner kan dit opzich dus waarom zou een computer het niet kunnen. Een paar google query's leverde echter niets op.
Ik weet niet of je persé Nederlandse ondertiteling wilt hebben maar de engelse ondertiteling is meestal na een dag of twee wel online te vinden.
ja, bovenstaande antwoorden zijn nuttig, VLC moet je nemen als videospeler, dan kan je gewoon aangeven hoe groot de ondertiteling is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarom stelt iemand die ALWETEND is vragen?