Geen geluid aan de voor klant van de computer wil aan de achterkant

Hallo allemaal
ik heb hier een computer en daar heb ik nieuw windroos XP erop gezet
alles werkt nu alleen aan de voorkant van de klas daar krijg ik geen geluid uit en de microfoon werkt ook niet
wel aan de achterkant
Ik heb hier een moederbord van asus p5gd1 pro
de stekkers op de moederbord zijn wel aangesloten
Dus kan mijn iemand mijn helpen want ik heb op internet gezocht maar daar kom ik niet uit de wacht met belangstelling af

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

bedoel je met windows een nieuwere versie of een clean install van dezelfde versie die er al op stond ?

vaak heeft een moederbord een aparte cd rom met drivers voor intel chipset en degelijke die vaak extra optie van de geluidkaart ed bereikbaar maakt
kijk even of er voor je moederbord een aparte chipset driver nodig op de site van asus kun je volgens mij een automatische test doen
vindt je inderdaad die intel chipset driver dan moet die als allereerste er op gezet worden.
het kan dan ook inhouden dat al je andere drivers en dan voornamelijk videokaart en geluidskaart driver ook vernieuwd moeten worden.

probeer eerst de asus website
en als dat niet lukt de onderstaande link
deze zoek al de benodigde driver bij elkaar hij download ze ook, maar omdat het een gratis versie is wel erg traag
maar dit is volgens mij de enige die het gratis doet zonder te hoeven registeren en betalen
maar als je in deze lijst de term chipset of intel chipset ziet staan download die dan als allereerste
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kom even terug op mijn probleem ik hat aan de voorkant van de computer aansluiting voor een koptelefoon
ik heb de computer verder losgemaakt maar de kabel waren niet aangesloten op de moederborden
en ik kan ook geen aansluiting vinden is het nog een andere mogelijkheid