Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je een .avi bestand omzetten in een .mov of .mp4 bestand?

Ik heb laatst een aantal .avi bestanden gedownload, maar mijn computer opent die niet. Daarvoor heb ik een .mov of .mp4 bestand nodig, want die opent hij wel. Is er een speciale website of een programma waarmee ik ze wel kan openen of anders kan omzetten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In plaats van omzetten zou ik even een codec pack downloaden zoals k-lite of een mediaplayer als VLC-player die werkelijk alle formaten afspeelt.

Toegevoegd na 2 minuten:
ALs je het k-lite codec pack download zit daar ook MPC MediaPlayer Classic in een hele prettige player.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga ik zeker eens proberen. +

Andere antwoorden (4)

Met DivX player welke je gratis kunt downloaden kun je de AVI bestanden prima prima openen. Dat kan met de rechter muisknop op het programma en kiezen voor openen met ( in jouw geval je AVI bestand) of door het bestand naar je (in je) DivX player te slepen. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij (ik gebruik hem nooit dus weet het niet 100% zeker) speelt divxplayer (met de divx codec) geen Xvid's af. En tegenwoordig zijn de meeste .avi's Xvid's ipv Divx'en
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MrTomaat: Ik gebruik naast mediaplayer van windows alleen maar divx. Bevalt mij in ieder geval prima. Maar natuurlijk zal er meer zijn dan divx. Bedankt voor je reactie.
Met een Apple ben je eigenlijk een beetje gehandicapt, die zijn standaard niet zo handig met windows formaten.
Het beste is een goede mediaspeler downloaden en daar het standaard mee af te spelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VLC is er ook voor de Mac dus dat lost een hoop video problemen op.
Youtube downloader, te vinden op google, is ook een converter, ik gebruik die altijd :)
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Door progamma 'formatfactory' te downloaden kan je alles aan het door gewenste format aanpassen.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding