Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ik denk dat dit is om misbruik tegen te gaan, Het traceren van een IP adres is meestal lastiger (vooral op grotere netwerken) dan het traceren van een telefoon. Ook kan doormiddel van de telefoon je locatie snel bepaald worden als je niet in staat bent om te praten. En aangezien vrijwel iedereen een telefoon heeft of anders wel iemand die in je omgeving is.

Daarnaast is het denk ik lastiger om het alarmnummer te bellen vanaf skype. Aangezien sommige landen het zelfde alarmnummer hebben, en het niet duidelijk is in welke regio je bevind. Daardoor bestaat er kans dat je niet naar de goeie centrale word door gestuurd.

Ik kan dit niet bevestigen, maar zijn slechts aannames.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat dit geheel overbodig is, aangezien als er iets is je niet even je pc aanzet inlogd op skype en dan 112 beld.

Bij noodgevallen pak je altijd je telefoonen bel je 112.
Misbruik maken van 112 met skype kan dan ook weet nier wat voordelig is voor mensen die echt een noodgeval hebben.;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je via Skype alleen contact met een ander kan maken als die op hetzelfde moment ook op dat systeem zit. Alarmnummers moeten altijd bereikbaar zijn, dus zij kunnen niet iemand de hele dag op Skype laten zitten om in de gaten te houden of daar misschien een oproep gedaan wordt....
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
omdat je als het goed is altijd een telefoon bij de hand hebt en het bellen van een alarmnummer sowieso niks kost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding