Via "conditional formatting" kan ik cellen met datum inkleuren indien overtijd. De lege cellen kleuren echter ook mee in. Hoe kan ik dit vermijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (1)

Ik kan van hieruit niet zien wat je hebt gedaan, maar op de volgende manier moet het goed werken (dit betreft slechts een voorbeeld):

1) Zet in cel A1 de datum van vandaag (11 mei)
2) Ga naar cel B1 en vul een oudere datum in (9 mei)
3) Kies nu in het bovenste menu "opmaak"=> "voorwaardelijke opmaak"
4) Kies als voorwaarde 1 "celwaarde is"
5) Kies bij de 2e optie "groter dan"
6) Vul in het laatste vak van dit menu "=A1" in (zonder de quotjes)
7) Kies als opmaak een rood vlak
7) Druk op OK

Omdat 9 mei voor 11 mei komt zou het vak nu wit (zonder opmaak moeten blijven) en wordt het vak rood als je een datum na 11 mei invult (bv. 13).

Als het vak toch al een kleur krijgt bij de waarde 9 mei, moet je de kleur uitschakelen eerst uitschakelen met het vultool.

Beetje lastig om uit te leggen maar hoop dat het duidelijk is.