Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

outlook automatische adressering

Bij het adresseren van een email wil ik gebruik maken van het adressenbestand. Bij de eerste letter verschijnen dan
de geregistreerde emailadressen. Verdere selectie bij de tweede letter. Daarna het gewenst adres aanclicken. Dit werkt bij sommige adressen altijd, bij andere adressen soms en bij een aantal nooit. Ook bij een aantal de ene keer wel en de andere keer niet. In het adessenbestand kan ik geen reden vinden hoe het komt dat de autoadreskeuze niet goed werkt.

Toegevoegd na 6 dagen:
HET GAAT OM WINDOWS MAIL. Het probleem is hetzelfde.
De functie automatisch emailadressen aangeven bij de eerste letter staat aan. De ene keer komen de adressen wel en een ANDRE KEER helemaal niets. Is dit programma "Windows mail" apart opnieuw te laden? Wat kan ik nog meer doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
658

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

het is de geheugenfunctie: adressen die je al een keer hebt gebruikt of ingetypt, zullen in de suggestielijst komen staan.
als een adres nog niet door je outlook gebruikt is, zal het ook niet worden gesuggereerd.
(Lees meer...)
itsme
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je Outlook gebruikt en niet outlook Express.

Outlook 'onthoudt' eerder ingevulde adressen, zodat wanneer je een adres opnieuw gaat intypen, je de mogelijkheden alvast te zien krijgt. je kunt dit vergelijken met de geschiedenis van internetadressen in je browser. Dit is iets heel anders dan het adresboek/ de contactpersonenmap.

Wanneer je gewoon een naam intypt, dan doorzoekt Outlook de beschikbare adresboeken/contactpersonen mappen of daar een overeenkomende kaart bestaat. Wanneer deze gevonden wordt, dan wordt het bijbehorende e-mailadres gebruikt. Bij de standaardinstelling voert Outlook deze controle uit voordat de mail verzonden wordt. Je kunt deze controle ook zelf laten uitvoeren door in te drukken. Er zit ook een knop op de balk: Een hoofd met een vinkje erbij.

Houdt er rekening mee dat de lijst met de geschiedenis verdwijnt wanneer je de cache van Outlook een keer moet resetten of een nieuw profiel moet aanmaken. Het adresboek/de contactpersonenmap blijft altijd bestaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding