Midi naar mp3 converter?

Ik maak liedjes in Guitar Pro 5 en als ik het wil opslaan, is het een gp file, maar ik kan er ook voor kiezen om er een midi file van te maken. Nu is mijn vraag, aangezien players zoals Windows Media Player geen midi afspelen, waar ik een midi kan omzetten naar een mp3 (of .wav, in iedere geval wat afgespeeld kan worden).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
3K

Het beste antwoord

Mijn Windows Media Player (WMP) speelt prima midi files af hoor! Heb je het echt al geprobeerd? Welke versie van Windows en welke versie van WMP heb je? Ik heb op zich wel K-Lite Codec Pack geïnstalleerd (gratis, is enorm handig om alle mogelijke filmpjes en geluidjes af te kunnen spelen, meteen installeren!!!), misschien dat daar iets bij zit waardoor WMP de midi kan afspelen? Ik zou zeggen, meteen K-Lite pakken als je het nog niet had, sowieso hoe dan ook.

Maar als je midi naar mp3 wilt converteren kan dat sowieso ook heel makkelijk en gratis via internet. Ik vond namelijk zojuist via google deze site: http://www.hamienet.com/midi2mp3
en die gaat als de brandweer! Allerlei instellingen voor kwaliteit en midi banks om je mp3 van te bakken, werkt perfect, ik ben blij dat ik 'm gevonden heb. Had er nog nooit naar gezocht, ik recordde altijd op een omslachtige manier midi maar voortaan gebruik ik die site!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
K-Lite heb ik inderdaad niet, ik ga het zo gelijk downloaden! Hartstikke bedankt voor de converter. Er zijn namelijk een paar mensen die het willen horen, en ook zij konden het niet afspelen. Ik denk dat het dan een andere soort midi is, voor zover het kan. En anders hebben we allemaal geen K-Lite :P Bedankt voor de converter, ik ga het gelijk gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nice! :) Graag gedaan, ik vond het zelf ook een nuttige vondst. O ja trouwens, als je nog wel eens filmpjes kijkt van verschillende soorten en maten: probeer z.s.m. over te stappen naar MPC (Media Player Classic), dat wordt meegeïnstalleerd met K-Lite. Dit programma ziet eruit als de Windows 95 media player, en is véél lichter van WMP, alle overbodige marketing-meuk en automatische spul is eruit gelaten, en speelt veel meer formaten dan WMP. En er zit natuurlijk wel gewoon een audio picker in voor multi-audio tracks, hij is compatible met losse VOB (dvd rip) bestanden, heeft een playlist, ondersteunt SRT subtitels, kortom alle dingen die je WEL wilt hebben van je media player :) Voor de fijnproevert: je kunt daarin ook nog lekker met je codec of directX instellingen spelen, al hoef ik dat nooit te doen en kan ik na MPC en K-Lite alles meteen afspelen met de ingeboude instellingen.

Andere antwoorden (2)

Het beste (gratis) programma waarmee je zo’n beetje alle (audio- en video)bestanden kunt omzetten, is Format Factory: http://format-factory.en.softonic.com/

Open het programma, kies tabblad "Audio", klik op
Converteren naar MP3, het bestand toevoegen en de map kiezen waar je het MP3-bestand wilt opslaan, op OK klikken en vervolgens klikken op Starten.

Het is gratis, kan bijna alles converteren, en werkt snel en simpel, zonder reclame!
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
13 jaar geleden
Om muziek (en video's) te converteren naar andere bestandsformaten raad ik SUPER Converter aan.
Dit is een heel licht, maar zeer krachtig en gebruiksvriendelijk programma. Het is gratis en kan omgaan met zo ongeveer elk bestandsformaat.
http://www.erightsoft.com/SUPER.html