Hoe inhoud van cellen legen in EXCEL?

Na een EXCEL-sjabloon te hebben gedownload die ik wil gaan gebruiken, blijkt dat bepaalde cellen zijn ingevuld met bedragen. Die cellen wil ik op €0 hebben. Is dat op eenvoudige wijze te veranderen of moet ik elke ingevulde cel handmatig aanpassen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.7K

Het beste antwoord

Je kunt meerdere cellen tegelijk selecteren door deze aan te wijzen en de Ctrl toets ingedrukt te houden. Daarna de delete toets indrukken en alle waarden in de geselecteerde cellen zullen gewist worden.

Als je een van-t/m bereik hebt, kun je ook de eerste cel selecteren, Shift indrukken (en houden) en de laatste cel van het bereik selecteren. Dan Delete en alles wordt gewist.

Toegevoegd na 44 seconden:
Dat aanwijzen doe je door met je muis IN de cel te klikken.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je me zeggen waarom "uitgave per categorie", toch nog een waarde blijft geven hoewel ik alle bedragen heb weggehaald?
(Ik zal de afbeelding toevoegen waar mijn vraag betrekking op heeft)
paulus811
13 jaar geleden
Ik vermoed dat 'automatisch doorrekenen' uit staat. Als je op F9 drukt, wordt de totalen opnieuw berekend (en dus 0). De totalen worden ergens in een tabel opgehaald (in het plaatje niet te zien) en daar staan nog steeds waarden in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
F9 geeft geen resultaat, maar bedankt voor de info.