Hoe krijg ik met Photoshop en soort animatie effect zoals bij de film 300?

Toegevoegd na 21 uur:
De personen in de film 300 zien eruit alsof ze met de computer zijn gemaakt, dat probeer ik te bereiken met photoshop (op een foto dus).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De film 300 heeft zoveel animatie effecten. Je moet iets preciezer zijn.

Het beste antwoord

Wat dingetjes die ik zelf zou proberen:

Maak een copy van de layer van de foto die je wilt bereiken en gebruik de cutout filter. Beetje met de waarden spelen, en dan de opacity en mode van de layer aanpassen, zodat de foto al iets minder echt lijkt en wat meer egalere vlakken krijgt.

Merge deze layer down, en ga naar adjust brightness & contrast. Het contrast verhogen en de brightness verlagen.

De levels verder aanpassen om de donkere tonen meer te accentueren.

Een nieuwe layer maken en een goud/bruin/oranje/geel achtige kleur geven, misschien een gradient. De opacity omlaag halen zodat je de hele foto wat geliger maakt (zoals in de film).

Dan zou ik met de color balance een kleur pakken van het hoofdpersonage van je foto, en een object ervan meer accentueren. (Zo kan ik me bij 300 bijv de rode cape goed herinneren).

En dan nog wat verder rommelen :P gewoon een aantal dingetjes proberen! Bij 300 denk ik vooral aan een wat donkere sfeer met veel schaduwen, de geel/goud/bruine overlay en rode objecten (bloed, cape, etc).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Photoshop is geen animatieprogramma maar een fotobewerkingsprogramma.

Voor het maken van een animatie zou je After Effect of Flash moeten gebruiken van Adobe (of een vergelijkbaar product)

Voor het maken van een afbeelding met bepaalde effects word vaak gebruik gemaakt van Brushes. Deze Brushes worden toegevoegd op een aparte laag en worden op de gewenste manier toegevoegd (blending options) aan de afbeelding.

Voor het leren begrijpen en werken met photoshop, moet je googlen naar tutorials voor photoshop.

Succes!