Kan ik op PC (Pentium 4) Windows7 (64-bit) zetten of is dat te zwaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.9K

Het beste antwoord

Ligt er nog aan hoeveel Ghz Jou processor heeft, hoeveel GB RAM je hebt. Daarnaast moet Jou processor en moederbord 64bit ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan neem je 32 bit

Andere antwoorden (4)

Dat ligt volledig aan je processor(er staan geen specs bij) en aan het geheugen,
Microsoft heeft een tool om te kijken of het draait, google even naar; windows 7 upgrade advisor(advisor kan verkeerd gespeld staan(a))
Deze tool geeft aan of het kan, en waarom het wel en niet kan
Je moet dan na de test wel op 64 bit drukken (soms staat er x64, betekend hetzelfde:)))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de specificaties van deze Pentium 4 is mijn antwoord. Ten 1e vermeld U er niet bij hoeveel Ram geheugen deze PC bezit,wat de CPU precies is ..en zo zijn er nog talloze onderdelen op te noemen. IK ga er van uit ,dat als U overweegt Windows 7 er op te installeren,dat de hardware het onder niet al te extreme omstandigheden zou moeten aankunnen.
U kent het handige door Microsoft ontwikkelde tooltje ?
Lees dan hieronder op de Microsoft website verder :

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/downloads/upgrade-advisor

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een Pentium 4 kun je sowieso geen 64-bit versie installeren. Daarnaast denk ik dat je je processor te zwaar belast met Windows 7

Toegevoegd na 56 minuten:
kleine verbetering: op de Extreme Edition wordt 64 bit ook ondersteund...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt, dat is de pentium 4 extreme edition
Laatst heb ik nog een 2.8Ghz P4 met 1,5 Gb werkgeheugen succesvol voorzien van Windows 7 Professional 32-bit. Tot nu toe werkt alles soepel.

Om te controleren of 64-bit mogelijk is op jouw computer, download CPU-z. Dit programmaatje geeft meer informatie over je processor.