Hoe heette het grafische besturingssysteem of het grafische tekstverwerkertje dat ooit in gebruik was op de Commodore 64?

Ergens in de krochten van mijn eigen geheugen weet ik dat er voor de Commodore 64 een GUI bestond waarmee je ook kon tekstverwerken. Je draaide het vanaf een tape volgens mij. Wie weet nog hoe het heet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Mogelijk bedoel je GEOS. Zie de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die bedoel ik! Thanks!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel grappig dat je juist nu op zoek bent naar de naam van die GUI. GEOS is uitgebracht in maart 1986, deze maand dus precies 25 jaar geleden (http://zimmers.net/geos/GEOSFAQ.html#B1.5).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd GEOS! Ik werd geïnspireerd door al die vragen over welk GUI nu eerst was, ik herinner me nog dat ik GEOS op de C64 zo'n goed idee vond (moment van sense of wonder) dat ik onmiddellijk mijn hele cursus Basic vergat en sindsdien nooit meer een letter heb leren programmeren (behalve een heel klein beetje HTML en XML).

Andere antwoorden (1)

De C64 had helemaal geen grafisch besturingsysteem, hij draaide op "Basic". Een textverwerker heb ik er nooit op gebruikt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ok, je bedoelde dus een extra uitbreiding, daarvan kan ik me Turbo en Simon's Basic herinneren, maar die laatste was weer een extra cartridge, dus is niet wat je bedoelde. Sorry, mijn antwoord is niet correct op je vraag, leuke tijd, dat was het wel :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt wel! Rond 1990 heb ik er op gewerkt met een GUI.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GEOS, dus... Kort daarna kocht ik m'n eerste Macje.