Videobewerkingsprogramma gezocht voor MP4-bestanden (zie info)

Ik zoek eentje die beetje makkelijk is te hanteren, dus eenvoudig gemaakt, maar waar je wel wat mee kan (zou graag titels laten verschijnen, effecten toevoegen op de video, muziek erbij zetten etc. Liefst niet al te zwaar programma, daar ik nog oud pctje heb met windows xp. Liefst boven al ook gratis. :)

Geen windows movie maker, Amenuix gaarne.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1K

Het beste antwoord

Nee, met Windows Movie Maker kun je geen MP4-bestanden bewerken en het (heel simpele en handige) Windows Live Movie Maker heeft geen versie die geschikt is voor XP. Je kunt wel eens kijken naar Videospin van Pinnacle:
http://www.videospin.com/du/
Het is gratis, geschikt voor MP4 en ik denk ook wel dat je het op XP kan installeren. Het lijkt een tamelijk ingewikkeld programma, maar na het openen krijg je een handige instructie. (Het invullen van je e-mailadres is slechts formaliteit). Een andere mogelijkheid, gratis, geschikt voor XP én MP4, is Videopad:
http://www.nchsoftware.com/videopad/index.html
Met deze tips zou je een heel eind moeten komen, lijkt me. Videospin lijkt me, vanwege de duidelijke instructie en de uitgebreide mogelijkheden, de beste keus.
Succes!
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb al jaren Freemake Video Converter. Een soort alles-in-één-pakket,waarmee U o.a. op het gebied van Video/film de volgende formaten kunt bewerken en die dus zonder probleem zullen,worden herkend.

Ik noem enkele formaten: AVI,WMV,SWF,DVD,MPG en uiteraard óók MP4 !

De software is GRATIS + Nederlandstalig.

http://www.freemake.com/

Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou de website www.giveawayofheday.com een tijdje in de gaten houden daar bieden ze regelmatig gratis volledige versies videobewerking tools etc aan
je mag ze binnen en bepaalde tijd installeren en dan werken ze volledig.
je krijgt geen update etc en je kan ze maar 1 keer installeren maar ze blijven werken zolang ze op de pc staan.
Vaak is het makkelijker op de mp4 bijv naar wmv te converteren dar de bewerking te doen
en terug te converteren
capthavoc
13 jaar geleden
Kijk eens op site van 'Total Media Extreme'. Je kunt er een gratis videobewerkingsprogramma downloaden, waarvan ik al veel plezier heb gehad.
Succes!