Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Word: als ik drie liggende streepje typ, krijg ik een dubbele streep over de hele breedte. hoe maak ik daar weer een enkelvoudige van?

Toegevoegd na 17 minuten:
ik gebrukte deze (ingebouwde) mogelijkheid om een verticale doorgetrokken streep over de hele breedte te krijgen. nu krijg ik er twee of drie onder elkaar. ik wil terug naar vroeger, dus niet ongedaan maken.

Toegevoegd na 1 uur:
foutje: ik bedoel een horizontale streep die in de plaats moet komen van de drie horizontale strepen die ik nu krijg)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
4.2K
SimonV
9 jaar geleden
Hiertoe klikt u in Word 2007 achtereenvolgens op de Office-knop, op Opties voor Word, op Controle, op de knop AutoCorrectie-opties en op de tab AutoOpmaak tijdens typen. Hier schakelt u het selectievakje Randlijnen onder Toepassen tijdens typen uit. http://answers.microsoft.com/nl-nl/office/forum/officeversion_other-word/ik-kan-een-lijn-niet-verwijderen-in-word/e540519f-d5fb-4f93-9cd0-d8a56d34a662
SimonV
9 jaar geleden
Je typt drie streepjes en je krijgt een VERTICALE doorgetrokken streep? Ook als je een nieuw document opent en drie streepjes typt, krijg je drie strepen onder elkaar?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een keer crtl+z proberen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb daar ook weleens mee zitten sukkelen, en heb daar de volgende notitie van gevonden:

In Word 2002 automatisch horizontale lijnen laten maken:

--- driemaal koppelteken, gevolgd door [Enter] geeft een enkele lijn

=== driemaal “isgelijkteken” geeft een dubbele lijn

___ driemaal underline geeft een vette lijn

~~~ driemaal "tilde" geeft een golflijn

*** driemaal “sterretje” (asterisk) geeft een blokjeslijn.

Deze soort lijnen kleuren niet mee als een blok tekst wordt gekleurd.

Tenslotte: als het weer weghalen van zo’n lijn niet lukt dan zonodig via:
Menu “Opmaak” > Randen en arcering > Geen
Daarbij eerst de cursor bóven de weg te halen lijn zetten.

Hopelijk heeft u hier iets aan.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik bedoel: misschien vindt u zo een andere 'bijzondere' toets die bij driemaal indrukken gevolgd door [Enter] het gewenste resultaat geeft.

Bij zo'n soort ander effect van een of meer leestekentoetsen zou je ook nog kunnen denken aan de mogelijkheid dat uw toetsenbordinstelling van slag is, en dat er daarom iets anders gebeurt dan normaal is.
Maar dat zou normaal wel snel opgevallen zijn.
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding