Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (6)

MP3 is eigenlijk al een gecomprimeerd bestand. Veel kleiner kan het niet worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is al gecomprimeerd, dus dat gaat niet nog eens een keer...

En als je dat zou doen, dan gaat de kwaliteit erg naar beneden... Dus als je het zou gaan downgraden naar een lagere bitrate...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat deze bestanden al behoorlijk zijn gecomprimeerd. Nog meer zal verlies van kwaliteit op gaan leveren

Toegevoegd op 22-06-2009 13:52:28
Oei...., bovenstaand allemaal op dezelfde golflengte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er vanuit gaande dat de vragensteller bedoelt audio comprimeren naar mp3 - de fraunhofer codec is tot 128 kbit/sec gratis.

Toegevoegd op 22-06-2009 14:14:08
en dan kan je met winamp (gratis software) middels deze codec audio rippen en comprimeren naar mp3
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan ook met windows eigen Media Player.
Je kunt MP3 bestanden comprimeren door de bitrate zo laag mogelijk te maken. Alleen gaat dat behoorlijk ten koste van het geluid. Ik vind 128 kbps toch wel het minimum. Men rekent een bitrate van 320 kbps tot CD kwaliteit. Ook kun je de sampling frequentie naar beneden schroeven. Gebruik het gratis programma Super van Erightsoft om je MP3 bestanden naar 'beneden' bij te stellen en als zodanig te 'comprimeren'.

Toegevoegd op 22-06-2009 16:05:21
Hier is SUPER te vinden: http://www.erightsoft.com/S6Kg1.html
helemaal onderaan staat Download SUPER © setup file .

Toegevoegd op 22-06-2009 16:07:00
Ik zie dat de link niet werkt. Ga dan gewoon naar www.erightsoft.com en zoek even naar de download. Ik vind het wat lastig te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zweer bij Exact Audio Copy in combinatie met de LAME codec.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding