Kan ik de default setting veranderen van hoe mappen worden weergegeven in windows? Lijst ipv tegels?

zo ja hoe???

ik kan niet ontdekken hoe.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Ja dat is mogelijk.

Ga naar deze computer, maar een keuze hoe je mappen wilt zien (dus het weergave icoontje kiezen), dan extra, map opties, weergave en "Op alle mappen toepassen".
Dan "ja" en "ok".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga in de explorer naar een map die goed is ingesteld en dan:
Tools (5e menu optie)-->Folder Options -->View (2e tab) -->Apply to All folders

Sorry, heb zelf een engelstalige versie van windows dus ik weet niet de precieze vertaling in de nederlandse versie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt!
Deze Computer
Tools (naast help)
Folder Options
View
Hier staan de instellingen welke je nodig hebt.

Toegevoegd op 21-06-2009 01:04:10
Bij WindowsXP
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga als volgt te werk om de algemene instellingen op te geven die gelden voor alle mappen:

1. Klik op Start, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Mapopties.
2. Klik op het tabblad Algemeen op de gewenste opties.
3. Klik op het tabblad Weergave op de gewenste opties.
4. Klik op OK.
AWM
14 jaar geleden
Ja dat kan. Allereerst stel je de map zo in als je wilt. Vervolgens open je de Map en zoekopties. In Windows Vista zit dat in het menu Organiseren. In Windows XP zit het in een van de andere menubalken.

In de map en zoekopties klik je op het tabblad Weergave en dan op de knop Op Mappen toepassen.

Toegevoegd op 21-06-2009 01:09:05
NB. Een andere optie is rechts te klikken in de map en in de snellijst te kiezen voor Eigenschappen. Een van de tabbladen (in ieder geval in Vista) heet Aanpassen. Hierin zet je de algemene instellingen, of het een documentmap betreft of een map met muziek of video. Bij de laatste indeling krijg je namelijk meer opties (kolommen) in de detaillijst.

Toegevoegd op 21-06-2009 01:10:42
Ik zie dat het inmiddels voor XP ook beschreven is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn! plaatjes! bedankt!