Dit is kortgeleden op een forum beantwoord, daar staat ook genomende bestand http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/245233-Cd-met-powerpoint-presentatie-automatisch-opstarten :

e moet dan een autorun.inf file op je Cd rom branden.

dit werkt als volgt:

Open notepad

en tik daar het volgende:

[autorun]
open=autorun.exe presentatie.pps (naam aanpassen aan je presentatie uiteraard)

bewaar dit bestand met de naam autorun.inf (maak een lege map aan hiervoor, er komen meer bestanden hierin)

Ik heb een zipfile toegevoegd met het bestand autorun.exe, dit bestand zet in de zelfde map waar je je zojuist gemaakte autorun.inf hebt gezet.

vervolgens plak je de presentatie ook in deze map.

Er staan nu 3 bestanden als het goed is:

autorun.inf
autorun.exe
presentatie.pps

deze bestanden brand je op je CD.

TIP:

Je kunt ook een icoontje aan je CD toevoegen:

Open PAINT en maak daar een nieuwe bitmap van bv. 32 bij 32 pixels.
Maak een tekening in sla het bestand op als. *.bmp

Rename de file naar filename.ico

verander de autorun.inf naar:

[autorun]
open=autorun.exe presentatie.pps (naam aanpassen aan je presentatie uiteraard)
icon=filename.ico

succes!